Wat is de minimale internet snelheid die providers moeten leveren?

Ik heb momenteel internet van caiway. Ik belde ze op dat ik de 8mb downloadsnelheid bij lange na niet haal. Ik zit nu op 0.8mb per seconde. De persoon aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat ik het moest vermenigvuldigen met 8. Dus ik zou 6.4mb per seconde halen. Dat was redelijk. Tele2 melde mij dat je je internetsnelheid moest vermenigvuldigen met 10. Is dit ergens op gebaseerd?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ze vertelden me dat ik het moest vermenigvuldigen omdat ik download via usenet, torrents, sites etc.

Toegevoegd na 5 uur:
Bij speedtest krijg ik 800 KB per seconde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2K

Het beste antwoord

Er is een verschil tussen kilobits en kiloBytes. Zie link voor uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op de vraag in de vraag zeg ik: Er is geen minimale internetsnelheid die providers mogen leveren.

Op de rest vind ik dat maar een raar verhaal, vermenigvuldigen lijkt mij niet nodig te zijn. Als je 8MB internet krijgt dan komt het niet neer op x8 of x10...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is er geen minimum snelheid die ze verplicht moeten leveren.
De snelheid is erg afhankelijk van de site waar je je download vandaan haalt.
Probeer eens een site als http://www.speedtest.nl/
wat geeft die weer als downloadsnelheid?
Kimath
13 jaar geleden
probeer eens je snelheid te meten
0.8 mb download is goed te noemen 800kb per seconde
speedtest meet eenmalig

nuria meet regelmatiger over langere tijd
capthavoc
13 jaar geleden
Addertje onder het gras: die snelheid die ze opgeven, dat is de maximale snelheid. Die haal je als je niets downloadt, uploadt, firewall en virusscanner uitzet en dergelijke.
Dus de praktijksnelheid zal altijd lager uitkomen dan de maximaal haalbare snelheid (want je wilt niet zonder firewall surfen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard. Maar waar gaan die 7.2MB heen die ik overhoud?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ins blaue Cyberspace?
We maken onderscheid tussen up en download snelheid waarbij de laatste de hoogste is (moet zijn).
De snelheid van de verbinding is van een aantal (hoofd) zaken afhankelijk. De belangrijkste zijn (in willekeurige volgorde)
Atmosferische omstandigheden (zonnestormen elektromagnetisme etc.)
Koperwerk PTT (vroeger)
Op elk perceel wat in het kadaster is opgenomen bestaat een zgn canvas adres. (Dat is eigenlijk de oude pstn verbinding)Dit vormt samen het oude kopernetwerk waarover nog steeds veel data en telefonie gaat)De conditie van dit netwerk is niet overal gelijk, soms staan kabels onderwater etc wat afwijkingen oplevert.
Aantal gebruikers op de centrale.
Wanneer veel mensen tegelijk van de bandbreedte die beschikbaar is gebruik gaan maken zal deze evenredig moeten worden gedeeld hetgeen een negatieve invloed op de snelheid heeft.
In de advertentie staat dan ook TOT wel 20 m bit
In de praktijk zal men bij een dergelijke verbinding actie gaan ondernemen als de snelheid beneden de 6 m bit down komt.
Dan gaat er via de computer een bericht naar de kpn, die stuurt een monteur om metingen uit te voeren en indien nodig zal men gaan graven. Er kan ook een storing zijn in een van de wijkcentrales met als gevolg een loc.(lost of connection of lost off line(sync).
Zoals je ziet kan het allerlei kanten opgaan en zal men zo lang mogelijk wachten met graven (hoge kosten)
Er zijn ook nog andere manieren om je snelhied te optimaliseren al zal meestal de provider de botteneck zijn.
Maar denk maar aan mijn tijd. Het modem wat ik had was 1,2 K bit max en kostte me toen 499 gulden.