zijn er meer mensen die hun mobiel met internetabbonement als modem gebruiken? En mag dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Ja die zijn er. Meestal mag het niet en dat is dan opgenomen in het contract met je provider. Er zijn verhalen bekend van mensen die hierdoor grote 'boetes' hebben gehad omdat ze veel te veel data verbruikten en omdat ze hun abonnement voor hun vaste PC gebruikten terwijl het voor mobiel internet bedoeld was.

Als je wilt weten of jij dat mag dan moet je op zoek gaan in de kleine lettertjes maar ik kan je nu al vertellen dat het zo goed als nooit mag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er was laatst in een programma op tv, weet niet meer welk, een uitgebreide reportage over, het schijnt zo vaak te gebeuren dat de telecomaanbieders het zouden willen veranderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn teveel mensen die dat doen en daarom gaan de providers binnenkort de algemene voorwaarden aanpassen.

In de voorwaarden staat, per provider, aangeven hoe het beleid is.

Van Vodafone weet ik dat er een Fair Use Policy is maar als je 10 keer boven het gemiddelde gebruik (van alle gebruikers van Vodafone) zit dan wordt je eerst een keer gewaarschuwd en daarna worden de kosten alsnog in rekening gebracht per Mb dat je er overheen zit.

Dit zal ook bij andere providers gebeuren.

Ik heb het zelf nog nooit gebruikt ook al kan het wel, ik heb gewoon een aansluiting thuis en dat gaat toch wat sneller dan via de mobiele telefoon.

Maar als je geen aansluiting thuis hebt of die is afgesloten dan kom je al snel in de verleiding om je telefoon aan te sluiten, maar als je dan precies hetzelfde gaat doen qua internetgebruik dan zal het je tegenvallen hoeveel Mb's je echt verstookt.

Denk maar aan al die goeie vragen beantwoorden, filmpjes kijken op youtube, muziekjes downloaden, spelletjes zoals farmville, het hakt er echt in. De normale internetproviders zijn hier op berekent qua netwerk maar de telefoonproviders niet / minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik het een keer uitgetest in zo'n vakantie huisje.
Laptopje mee en internetten maar.
Dus eigenlijk alleen als een nood oplossing.
Thuis hebben we gewoon kabel.