Hoe zet je een Radio op een site?

Mijn vriend wil een site maken met radio
Waarbij wij met behulp van Sam Broadcaster DJ
mogen spelen
Maar hoe vind hij een radio die dit mogelijk maakt en hoe plaatst hij die op de site.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Zelf muziek uitzenden dus niet een of andere link van radio 538 of zoiets op je site zetten is niet gratis bedenk dat wel
het is een hele ingewikkelde materie
Technisch gezien niet eens zo moeilijk maar wettelijk wel

het doorlinken van andere zenders is natuurlijk wel toegestaan zolang je maar niet zelf er een programma aan koppelt.
capthavoc
13 jaar geleden
Je kunt o.a. uitzenden met Shoutcast. Deze plugin en server kun je downloaden voor Winamp op Windows of Linux.

Een "radiospeler" voor op de website kun je eenvoudig met een windows media scriptje doen. Zie de 2e bron onderstaand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je het wat duidelijk uitleggen ik heb dus men Sam broadcaster 4 als draaitafel en listen2myradio heb ik men gegevens van zoals poort ip adres maar nu wil ik de muziek dat ik afspeel in sam broadcaster 4 en uitzenden op een site ik veel googeld en vind niks