Hoe maak ik een correcte, zoekmachinevriendelijke redirect op mijn site?

Ik heb een website (www.voorbeeldwebsite.nl bijvoorbeeld) en de eigenlijke files staan hier: voorbeeldwebsite.nl/website/nl/[pagina] of voorbeeldwebsite.nl/website/en/[pagina]. Vanaf voorbeeldwebsite.nl moeten mijn bezoekers dus worden doorverwezen naar de files, welke redirect moet ik dan gebruiken om te voorkomen dat Google mijn website niet goed indexeert? Ze zeggen namelijk dat een redirect niet goed is als je bezig bent met SEO want zoekmachines indexeren blijkbaar geen redirects.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De problemen met 'redirects' ontstaan pas als je veel variabelen via de url wilt sturen:

www.site.com/index.php?a=2&b=3&bc=6 levert problemen op. Daarom wordt vaak een rewrite gebruikt aan de hand van een .htaccess bestand zodat je bv een url kan krijgen als:

www.site.com/a/2/b/3/bc/6/

Dit is geen enkel probleem. Het aantal directories dat je hebt staan maakt voor google geen ene barst uit. Als jij maar zorgt dat je cotinue die url gebruikt om naar een bepaalde pagina te verwijzen, mag je zoveel interne redirects doen als je maar wilt.

Toegevoegd na 5 minuten:
lees bv voor extra info hier: http://www.yourhtmlsource.com/sitemanagement/urlrewriting.html of zoek op url rewrite .htaccess
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een homepagina maakt met daarin alleen een keuze voor de taal dan is dat niet zo'n ramp. Dat is niet echt een redirect namelijk. Een redirect is een script die zorgt dat je van www.voorbeeld.nl/abc naar www.voorbeeld.nl/dit-is-een-hele-lange-titel gaat.

Mocht het lukken dan zou ik /nl/ en /en/ en /website/ weg te halen. En alleen dus www.voorbeeld.nl/paginanaam krijgt. Dit is stukken beter voor de SEO. omdat Google maar 3 of 4 niveaus diep zoekt (www.voordbeeld.nl/website/nl/paginanaam is al 3 niveaus).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. SEO is een heel uitgebreid onderwerp en valt of staat niet alleen met geen redirect maar er komen veel meer punten bijkijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard verdiep ik me op alle mogelijke punten van SEO maar nu gaat het specifiek om die redirect. Toch bedankt voor je antwoord en ook voor je aanvullende tip over het aantal niveaus, ik kan het niveau 'website' wel weghalen maar /nl/ en /en/ moeten blijven... +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het niet over folders, ik had het over het adres. www.voorbeeld.nl/abc wordt beter gevonden door zoekmachines dan www.voorbeeld.com/abc/hoi/piepeloi/hier/paginanaam