Hoe kan ik een WEP netwerksleutel van 5 cijfers invoeren terwijl mijn Hercules HWGUSB2-54-V2 enkel sleutels aanvaardt van 10 en meer tekens?

De draadloze WLAN adaptor van Hercules HWGUSB2-54-V2 aanvaardt een 5-cijferige WEP netwerksleutel niet, enkel 10 of meer alphanumerieke tekens.
Hoe kan ik toch een internet verbinding maken met deze 5-cijfer WEP sleutel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

5 cijferige sleutels horen bij een 64 bit WEP beveiliging; 10 (13?) cijferig bij een 128 bit WEP-versleuteling.

Overigens is het aan te raden over te stappen op WPA2 met TKIP of AES, aangezien WEP 64 en 128 is een verouderde en redelijk eenvoudig te hacken standaard, maar sommige oudere WiFi-kaarten en routers ondersteunen enkel WEP.

Soms werkt na een patch en/of driverupdate de 64 bit versleuteling niet meer.

Zorg er voor dat al je draadloze apparaten dezelfde versleuteling/beveiliging gebruiken.