Wat is een goede draadloze router voor een glasvezelverbinding, met een goed bereik?

Ik gebruik nu een draadloze n-router van Sitecom, en als ik bij mijn meterkast ga staan haal ik 65Mbps, ga ik een verdieping omhoog / omlaag in huis haal ik krap 20Mbps.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Als je ontvangst (de veldsterkte) terugloopt, dan neemt je bandbreedte af. En dat is het geval als je een vloer van beton met wapening tussen de twee verdiepingen hebt. Daar is niets aan te doen. Dan wordt het óf een draad trekken, óf een Wifi-repeater op een strategische plaats neerzetten.
escape
13 jaar geleden
Een router met een 802.11N verbinding. Sommige fabrikanten noemen dit gewoon N verbinding of wat dan ook. Maar zorg in ieder geval voor een 802.11N router en zorg ook dat je computer/laptop N verbindingen kan ontvangen. Als je computer pas nieuw is heb je dit waarschijnlijk al standaard. Anders moet je een adapter kopen voor een tientje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals nickbouwhuis al zij, gebruik een N-router, u heeft ook nog 3 onderdelen daarin N150, N300 en de N-Gigabyte voor glasvezel, ik heb alvast een paar Gigabyte router als bron toegevoegd:

Toegevoegd na 3 minuten:
i.v.m. die 20Mbps is omdat je door een betonnen muur gaat ofzo, het is tenslotte draadloze (u verliest altijd wel iets met een draadloos netwerk). Let wel op! nooit uw router onder een bad zetten ;-b, een draadloos netwerk kan niet door het water seinen. Het is maar een tip dat ik geef. Bad is wel overdreven, zeg het gewoon zo, door water kan draadloos internet niet.