Kan je een link openen in een beveiligde omgeving?

Ik vraag me af kan je een link openen in een apart netwerk ofzo, zodat die link niet aan de inhoud kan van je pc of zodat die link geen dingen kan downloaden op je pc

10 maanden geleden
in: Internet
SimonV
10 maanden geleden
Met Kaspersky Internet Security kunt u de veiligheid van een website controleren alvorens u op een koppeling klikt om de website te openen. Websites worden door URL Advisor gecontroleerd.
Het onderdeel URL Advisor controleert koppelingen op een geopende webpagina in Microsoft Edge gebaseerd op Chromium, Google Chrome of Mozilla Firefox. Kaspersky Internet Security toont één van de volgende pictogrammen naast de gecontroleerde koppeling:
– als de gekoppelde webpagina veilig is volgens Kaspersky
– als er geen informatie over de veiligheid van de gekoppelde webpagina is
– als een webpagina die is geopend door op een koppeling te klikken kan worden gebruikt door criminelen om uw computer of gegevens schade toe te brengen, volgens Kaspersky
– als de gekoppelde webpagina gevaarlijk is volgens Kaspersky
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Hoe kan, volgens jou, een link op een webpagina bij de inhoud van je pc?
Downloaden: kijk naar de link door er met je muis overheen te gaan. Dan zou het webadres (onderin) je scherm moeten verschijnen. Downloaden naar je pc moet je vaak bevestigen.
Zolang je op "normale"/openbare websites surft, zou er niet zo veel risico moeten zijn.
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Over Kaspersky zijn wat vraagtekens over de veiligheid, aangezien het een Russisch bedrijf is:
https://www.consumentenbond.nl/virusscanner/kaspersky-geen-beste-koop-meer

Antwoorden (1)

Ook goed om nog de incognito browser te vermelden. In bijvoorbeeld Chrome kan je 'incognito' browsen. Daarmee kan je wel dingen downloaden, maar je wordt niet gekoppeld aan allerlei gegevens/cookies/fingerprint etc die je op een normale niet incognito browser wel achterlaat.
10 maanden geleden