Waarom kan je soms niet meer terugbladeren?

Stel je hebt via google een aantal pagina's gevonden die je kan bekijken. Eerste pagina die je bekijkt geeft niet de informatie die je zoekt. Je klikt op de terugpijl en komt weer bij de google zoekresultaten. Volgende pagina.... ook niet en weer terug. Maar soms ga je via google naar een internetpagina en kom je nooit meer terug naar de google pagina. Hoe irritant en wat je ook doet je komt niet meer achteruit terug bij de index. Waarom is dat?

een jaar geleden
in: Internet
1.3K
Ritsuka
een jaar geleden
Daarom gebruik ik altijd middelste muisknop om iets in een nieuw tabblad te openen.
Of op mijn telefoon vinger ingedrukt houden op de link en nieuw tabblad selecteren.
Cryofiel
een jaar geleden
@Ritsuka, zo doe ik het ook altijd. Veel handiger.

Vaak klik ik eerst met de middelste muisknop één voor één meerdere links aan. Die openen dan allemaal in nieuwe tabbladen.

Vervolgens lees ik het eerste nieuwe tabblad, terwijl op de achtergrond de andere tabbladen nog aan het laden zijn. Vind ik op het eerste tabblad niet wat ik zoek, dan sluit ik dat, en kom ik automatisch in het volgende tabblad terecht - dat dan al geheel ingeladen is, zodat ik geen wachttijd meer heb.

Antwoorden (2)

Dit gebeurt met name bij het forum van Microsoft. Als je een Answers.Microsoft.com-pagina opent, wordt deze omgeleid naar login.microsoftonline.com en vervolgens teruggeleid naar de Answers.Microsoft.com-pagina. Dit zorgt ervoor dat Answers.Microsoft.com-pagina in de geschiedenis van de terugknop van je browser wordt geduwd. Ga je dus terug, dan blijf je door deze ‘loop’ steeds op de Answers.Microsoft.com-pagina staan.
Door met de rechtermuisknop op de terugpijl te klikken kun je je Google zoekpagina zien en hierop klikken.
SimonV
een jaar geleden
Cryofiel
een jaar geleden
Ah, die rechtermuisknop kende ik niet. Ik klik in zo'n geval met de linkermuisknop op de terugpijl, maar dan "lang klikken". Dan kun je ook in één stap meerdere pagina's terug.
tinus1969
een jaar geleden
Dit probleem speelt dus niet alleen bij het forum van Microsoft. Er zijn heel veel pagina's die je dynamisch doorverwijzen, waardoor je twee stappen vooruit gaat, en één stap terug dus onvoldoende is.
Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een technisch probleem met de website of browser, het bereiken van de maximale geschiedenislimiet of het sluiten van de tab of browser. Probeer de pagina te vernieuwen of de browser opnieuw te openen om terug te kunnen bladeren.
10 maanden geleden