Waarom zijn sommige reactiestrings op nu.nl niet meer zichtbaar als je alle reacties opent?

Op nu.nl kan je reacties geven op artikelen. Het valt me op dat er vaak reacties (met de discussie die daaruit ontstaan is) met zekere regelmaat ineens niet meer zichtbaar zijn. Ik kan mij voorstellen dat er moderatie is op sommige reacties, maar waarom dan de gehele string onzichtbaar maken.
Nu weet ik dat de reacties niet echt weg zijn omdat ik daar ook wel eens reageer en je kan je eigen reacties openen en dan zie je de gehele string. Het is dus niet weg, maar wel onzichtbaar voor het publiek.
Ik kan zelf in dat soort strings geen beledigende zaken uit halen. Soms zit er wel een uitgesproken of duidelijke mening in, maar niet iets wat beledigend of denigrerend is (alles kan natuurlijk wel zo ervaren worden, die discussie ga ik niet starten) of anderszins in strijd is met de algemene regels voor zover ik kan nagaan.

Waarom worden dit soort reacties dan onzichtbaar gemaakt op nu.nl?

een jaar geleden
in: Internet
1.8K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Ik heb geen inside informatie, maar ik vermoed dat het is om een beetje overzicht te houden wanneer er wat veel dezelfde meningen vekondigd worden, of er teveel off-topic gereageerd wordt. Overigens vind ik het mechanisme achter de nu.nl reacties wel heel rudimentair. Ik vermoed dat het meer een functie heeft als bliksemafleider cq. 'kotsbak' dan dat nu.nl het werkelijk als een toevoeging voor de site ziet. Het kan dus ook zijn dat ze gewoon geautomatiseerd uitgebreide discussies afkappen omdat ze nu eenmaal (te?) uitgebreid zijn.
Thecis
een jaar geleden
Ik vermoed zelf dat het wellicht kan liggen aan de zogenaamde "woke" cultuur dat sommige dingen niet door iedereen gewaardeerd wordt. Het lijkt er namelijk op dat het alleen om bepaalde onderwerpen gaat waar iemand (en ik ook soms) kritisch op is. Maar dat wordt niet door iedereen gewaardeerd lijkt het.

Geef als eerste antwoord