Hoe weet je zeker of de weergegeven data van google analytics wel klopt?

Ik heb iemand die mijn website helpt met SEO. Nou werd er aan mij verteld door de persoon, dat de bezoekersaantallen wel wat aan het stijgen zijn. Hij heeft wat tools waaraan hij dat kon zien. Zelf maak ik gebruik van Google Analytics en daar is helemaal niks in terug te zien. Ik heb dus een sterk vermoeden dat de data in Google Analytics niet kloppen alleen, hoe weet je dat 100% zeker?

Heb ik Google Analytics dan verkeerd ingesteld of ligt het aan Google Analytics zelf?

een jaar geleden
in: Internet
1.1K
bamibal
een jaar geleden
Hoe weet je dat de onbekende tools wel 100% kloppen?
Kill-me
een jaar geleden
Het is gemeten met wat mensen over het onderwerp hebben opgezocht dus het klopt nooit helemaal 100%
tinus1969
een jaar geleden
Bamibal heeft gelijk. Ik zou google analytics meer vertrouwen dan vage tools van iemand die geld aan je verdient.

Antwoorden (1)

Of... ligt het aan die andere persoon. Als je Google Analytics(GA) juist hebt geconfigureerd én in je pagina's hebt geimplementeerd zouden deze gewoon moeten kloppen. (Uiteraard kan er iets mis zijn met GA, maar de kans dat jij dat als eerste merkt is nihil).

Degene die jou helpt kan deze vraag dus veel beter beantwoorden. Welke tool gebruikt diegene, hoe is die wel/niet vergelijkbaar met GA en waarom is volgens hem/haar de ene tool beter dan de andere voor jouw situatie.
een jaar geleden