Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke handelingen moet ik verrichten om aan het nummer van mijn computer te komen?

Ik ga mijn computer vervangen door een ander en heb voor internet het nummer nodig die voor de aansluiting zorgt met internet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een kabelmodem hebt, dan wordt het MAC-adres van de eerste computer in het modem (router) opgeslagen. Verander je nu de computer of wil je er meer PC's aanhangen, moet je het MAC adres in de nieuwe PC identiek maken aan het voorgaande of het MAC adres van de nieuwe PC in de router instellen.
Dat eerste is wat gecompliceerder (voor een leek), dus daar ga ik hier niet op in.
Het tweede kan eenvoudig en automatisch gebeuren, door je nieuwe PC aan het modem aan te sluiten en die minimaal 10 minuten zonder stroom laten staan. Als je dan je modem weer aanzet, herkent hij de nieuwe PC (of router of accespoint) als nieuwe client en zal daar internetverkeer voor mogelijk maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://www.mijn-ip.net/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
start menu -> run -> type: cmd [enter]

In het zwarte schermpje tik ik: ipconfig /all

Je krijgt een lijst met ale verbindingen. Pak het Ip nummer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U bedoelt zeker het MAC addres: start -> run -> arp -a
Of ip adress start -> run -> ipconfig /all

Toegevoegd na 28 seconden:
Als je nog vragen hebt, zeg gerust ;-b
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding