Welke handelingen moet ik verrichten om aan het nummer van mijn computer te komen?

Ik ga mijn computer vervangen door een ander en heb voor internet het nummer nodig die voor de aansluiting zorgt met internet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Als je een kabelmodem hebt, dan wordt het MAC-adres van de eerste computer in het modem (router) opgeslagen. Verander je nu de computer of wil je er meer PC's aanhangen, moet je het MAC adres in de nieuwe PC identiek maken aan het voorgaande of het MAC adres van de nieuwe PC in de router instellen.
Dat eerste is wat gecompliceerder (voor een leek), dus daar ga ik hier niet op in.
Het tweede kan eenvoudig en automatisch gebeuren, door je nieuwe PC aan het modem aan te sluiten en die minimaal 10 minuten zonder stroom laten staan. Als je dan je modem weer aanzet, herkent hij de nieuwe PC (of router of accespoint) als nieuwe client en zal daar internetverkeer voor mogelijk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://www.mijn-ip.net/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
start menu -> run -> type: cmd [enter]

In het zwarte schermpje tik ik: ipconfig /all

Je krijgt een lijst met ale verbindingen. Pak het Ip nummer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U bedoelt zeker het MAC addres: start -> run -> arp -a
Of ip adress start -> run -> ipconfig /all

Toegevoegd na 28 seconden:
Als je nog vragen hebt, zeg gerust ;-b