Hoe kan ik de eigenaar van een Wiffinaam achterhalen?

Ik had waar ik nu woon 2 jaar vast internet en maakte ook gebruik van de wiffifuntie op de router.( hedendaags heb ik geen vast internet meer maar alleen een mobiel abbonement. Nu zie ik als ik de wiffi op mij.telefoon aanzet mijn oude wiffinaam en zo te zien nog in gebruik? ,Wiifi thuis 18,
Zoals in de bijlage kunt zien.
Hoe kan dit nou? En is het te achterhalen wie deze gebruikt? Van enkele omwonenden weet ik dat zij een ander wiffinaam etc hebben. Maar met een paar heb ik geen goed contackt en aanbellen gaat niet.

Vriendelijke groet

Gaal
.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Internet
2.1K
gvrox
2 jaar geleden
Heb je toen je je router instelde voor wifi ook daadwerkelijk zelf de naam "Wifi thuis18" ingesteld ? En heb je toen ook een password ingesteld, of heb je het password afgelezen wat onderop de router staat ?
tinus1969
2 jaar geleden
Staat de router er nog? Die is niet wggehaald?

Antwoorden (2)

De meest voor de hand liggende optie is dat je router of je WiFi versterker nog aan staat. Die heeft dan wel WiFi, maar geen toegang meer tot het internet.
In het (bijzondere) geval dat een buurman je WiFi naam heeft over genomen, dan zou je een "WiFi analizer" app op je telefoon kunnen installeren. Zo'n app meet van verschillende WiFi signalen de sterkte. Zo kun je de bron ervan uitpeilen.
"Hoe kan ik de eigenaar van een Wiffinaam achterhalen?"
Dat kan enkel door in de buurt aangaan bellen en te gaan vragen, als je het niet zelf uitzendt.

Volgens mij is je vraag:

"Hoe weet ik of de Wifinaam die ik gebruikte nog steeds van mijzelf afkomstig is"
Want waarom zou je willen weten of buurman 1 of 2 die naam (her)gebruikt?

Dit is de oplossing voor de vraag die logischerwijs uit je verhaal volgt:

Vraag
"Hoe weet ik of de Wifinaam die ik gebruikte nog steeds van mijzelf afkomstig is"

Antwoord
Kijk in de meterkast (of plek waar je vaste internetverbinding binnen komt) of er nog een modem/router staat, zo ja trek de stekker eruit. (apparaat met een hoop kleine lampjes en op de achterkant netwerkstekkeringangen)
Kijk opnieuw op je telefoon. De naam zal nu wellicht weg zijn. Dan ben je het zelf.

Als je geen modem/router vindt en ook geen Wi-Fi versterker. Dan heeft blijkbaar iemand die naam gekopieerd, dat is hun zaak. Daarnaast kan je dat niet uitpeilen/achterhalen, behalve door idd de buurt door te gaan en mensen dingen te vragen waar je niks mee te maken hebt. Een Wifinaam is vrij te kiezen. Ook mag je gewoon dezelfde naam gebruiken.