Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik voorkomen dat zipfiles en .exe uit binsearch.org winzip in quarantaine worden gezet?

Vaak kan ik via Binsearch.org / Grabit downloaden met .nzb files, maar soms zijn het .zip files.
Deze worden bij unzippen door WinZip in quarantaine gezet (wordt .exe) en vervolgens onbruikbaar.
Hoe te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
962
SingingCoyote13
3 jaar geleden
als het in quarantaine wordt gezet is het meestal al linke soep ; virus trojan of malware/randsomware. ik weet niet wat je gedownload hebt maar overweeg het volgende ; is dat spelletje/programma het werkelijk waard om zo even te spelen/draaien en dan mogelijk een kapotte computer te hebben nadien ? wil je werkelijk dat risico lopen om alleen maar even dat spel te spelen of dat programma te draaien en dan met de nasleep te zitten ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Winzip zet niets in quarantaine, dat doet je virusscanner omdat het exe-bestand een virus bevat of omdat het een gekraakt programma betreft.
Je kunt je virusscanner tijdelijk uitzetten bij het uitpakken en installeren.
Met het risico dat je computer door een virus besmet wordt.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Simon bedankt voor de reactie.
De zipfile wordt inderdaad niet door winzip maar door AVG in quarantaine gezet.
Ik heb AVG ook al eens uitgezet, maar dan gebeurt er verder niets na starten van de .exe
Als ik AVG weer aanzet wordt de .exe eerst goedgekeurd, maar als ik deze start weer weer in quarantaine gezet.
SimonV
3 jaar geleden
Je kunt het bestand bij de uitzonderingen plaatsen:
https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlname=AVG-Antivirus-scan-exclusions
Maar zoals gezegd, je weet nooit 100% zeker dat het bestand veilig is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding