door die persoon te vragen even www.watismijnip.nl in te typen en hier een screenshotje van te maken en deze jou vervolgens door te sturen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat kan op onderstaande link staan de tooltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet mogelijk om enkel in een msn-gesprek het ip-adres te achterhalen van de persoon met wie je praat. Alle gesprekken lopen namelijk via de servers van msn.

Het wordt wel mogelijk wanneer je een bestand verstuurt naar degene met wie je praat. Op het moment dat degene aan de andere kant het inkomende bestand accepteert heb je een rechtstreekse verbinding met zijn of haar computer.

Hoe kom je vervolgens achter het IP-adres? Zorg er eerst voor dat je zo min mogelijk toepassingen open hebt staan die gebruik maken van je internetverbinding (denk aan Internet Explorer, Firefox, uTorrent, Skype, Outlook enzovoorts).
- Ga naar Start-Uitvoeren en typ daar 'cmd' (zonder aanhalingstekens) gevolgd door Enter
- Typ in het zwarte scherm dat verschijnt vervolgens het commando 'netstat -n' (weer zonder aanhalingstekens) en druk op Enter

Je krijgt nu een lijst te zien van ip-adressen waarmee je momenteel verbonden bent.

Vervolgens stuur je het bestand naar je msn-contactpersoon en zodra hij of zij het heeft geaccepteerd voer je nogmaals het commando 'netstat -n' uit in het zwarte scherm. Als het goed is staat er nu een nieuw ip-adres bij en dat is het ip-adres van degene die jouw bestand heeft geaccepteerd.

Let er hierbij wel op dat je een bestand stuurt wat groot genoeg is (bijvoorbeeld een .wav-muziekfile) zodat het even duurt voordat het binnen is bij je contactpersoon. Netstat -n laat namelijk alleen de actuele verbindingen zien, zodra het bestand binnen is bij je contactpersoon is de rechtstreekse verbinding weer verbroken en wordt het ip-adres niet meer in de lijst getoond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een manier is: Maak een simpele website met PHP/Mysql. Laat diegene een 'test' doen en verwijs diegene door naar jouw website. Als diegene dan zijn naam heeft ingevoerd en het wilt versturen sla je diegene zijn IP op en zijn gegevens. Je geeft even een melding dat er iets fout is gegaan en dat de website word afgesloten. Kan gewoon .tk en een gratis hosting. Kost allemaal niets alleen even wat kennis verschaffen over wat html, php, mysql en misschien wat css/javascript.
Tip: $_SERVER['REMOTE_ADDR']; hiermee kom je een heel eind.