Wat is aantrekkelijk voor mensen op een website?

Nieuwsgierig zijn, aantrekkingskracht, xfactor?

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat moet je website uitlokken nieuwsgierigheid, aantrekkingskracht, xfactor hebben? Waardoor komen de mensen dan massaal erop en weer terug...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

de informatie die er staat is de hoofdzaak.
alleen om mensen op de site te houden, zal het gebruiksvriendelijk moeten zijn, mooi etc.

oftewel een combinatie van meerdere factoren, en aangesloten op de doelgroep zorgt voor een aantrekkelijke website.

Toegevoegd na 2 minuten:
het begint bij aantrekkingskracht, daardoor worden mensen nieuwsgierig en dan de juiste informatie die vaak word vernieuwd zorgt voor terugkomende mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Content is king!

Neem marktplaats of gratiz.nl

Beide sites die qua gebruiksvriendelijkheid en ontwerp bijhoorlijk slecht zijn. Maar wat zij wel bieden is goede content. Als er informatie staat waarin jij geinteresseerd bent en die regelmatig vernieuwd wordt dan komen mensen vanzelf naar die site.

Brandname, logo, ontwerp, gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid, zoekmachine optimisatie enz zijn allemaal bijzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van de soort website af. Mensen hebben vaak behoeftes en een website die aan een behoefte voldoet (bijvoorbeeld informatie over een onderwerp of aanbod van producten) die is dan aantrekkelijk. Aan de andere kant heb je ook mensen die een beetje browsen omdat ze zich vervelen; een website moet dan meer 'moeite doen' om aantrekkelijk te zijn. Dat kan dan door vermaak te bieden (moppen, spelletjes, filmpjes, quiz etc.).
Een leuke mogelijkheid is ook dat een bezoeker per ongeluk op een site komt en daar iets aantreft wat zijn aandacht trekt. Bijvoorbeeld een kind komt opeens op een site met filmpjes van het leger, die gaat ze kijken natuurlijk!

Kortom: een website is aantrekkelijk als hij aansluit bij de behoefte van de bezoekers of plotseling de interesse wekt van de bezoeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De inhoud (content) van je site moet regelmatig vernieuwen, betrouwbaar zijn, je moet het eerder hebben dan concurrerende sites, en het moet het liefst iets zijn waar grote groepen mensen iets mee kunnen. (Persoonlijk vind ik buienradar de beste site: zonder dat regen ik aldoor nat. )

Als je eenmaal je content voor elkaar hebt kan je meerdere sites maken die het, afhankelijk van de doelgroep, aantrekkelijk presenteerd. Eentje met flashy flimpjes en gratis ringtones voor de tieners, eentje met grote letters voor senioren, een strakke voor managers die budget hebben, etc. Uiteindelijk hangt het er vanaf wat voor content je hebt, wie daar interesse in zou kunnen hebben, en wie je ermee wilt bereiken.