Welke browsers zijn goede alternatieven voor Firefox? Goede beveiliging enz...

en natuurlijk nederlandstalig!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Goede vervangers voor Mozilla Firefox zijn Google Chrome, Opera en Apple Safari. Zelf gebruik ik overigens al jaren Firefox naar volle tevredenheid, dus ik zie geen reden om die browser door iets anders te vervangen. Als je hulp wilt met bepaalde dingen in Firefox, dan verwijs ik je graag naar de forums van MozBrowser.

Mozilla Firefox draait met de aanstaande versie 3.6.4 ook plug-ins (voor Flash, video enzo) in een apart proces waardoor de browser zelf niet meer crasht. Ik zou op dit moment iedereen die wel eens een Firefox-crash heeft op een video-site aan om Firefox 3.6.4 beta te installeren.

Google Chrome en Apple Safari komen doorgaans als snelste browsers naar voren. Beiden zijn op WebKit gebaseerd. Maar snelheid is een betrekkelijk begrip. De moderne webbrowsers zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd. Nu liggen deze browsers voor, maar het kan best dat met een volgende versie de kaarten weer anders geschud zijn. Je kunt niet voortdurend van webbrowser wisselen, dus op een gegeven moment is het handig om een webbrowser te kiezen die je goed bevalt. Dan kun je nog altijd een andere browser uitproberen om te zien hoe die bevalt. Als die andere browser goed bevalt, dan maak je daar gewoon je standaard browser-programma van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Google chrome vind ik helemaal top, het heeft ook een Goeie Vraag plugin, weet niet of dat ook bij andere browsers is. Maar die plugin is wel handig, je kan de nieuwste vragen en antwoorden om je eigen vragen zien zonder naar GV te gaan.

Toegevoegd na 12 uur:
En op google chrome heb je handige tabbladen die je kan verschuiven en zelfs los kan halen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google Chrome is een van de beste en 56x sneller dan IE.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google Chrome, die is erg stabiel. Firefox wil nog wel eens de hele browser laten crashen op één pagina en Chrome niet. Daar is iedere pagina een eigen proces.