TV kijken via internet, hoeveel MB powerline?

Ik heb sinds deze week TV via internet KPN.
Mijn signaal kom in de meterkast binnen, en gaat dan vanaf de router naar een TP link powerline van 500 MBS

Af en toe heb ik nu tijdens het tv kijken een freeze in het beeld. Hoeveel MBS zou volgens jullie de powerline moeten hebben?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
2.4K
LeonardN
6 jaar geleden
Die op de verpakking staande 500 Mbp/s (let op kleine b) is een theoretisch maximum. Je zal even via speedtest moeten kijken wat je daadwerkelijke snelheid is. Daarnaast is het de vraag of de powerline adapter niet veel sneller is dan je abonnement voor internet. (ik neem aan dat je IPTV kijkt vianKPNonline). Als je een DSL verbinding hebt kan het zijn dat dat de zwakste schakel is hier.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@LeonardN geen idee of het IPTV is en of ik DSL verbinding heb?
Hoe controleer ik dat?
LeonardN
6 jaar geleden
Hoe kijk je TV? Beschrijf dat proces eens. Welke apparaten, welke verbindingen? Als je KPN hebt, heb je DSL (ADSL of VDSL, wat vroeger telefoonlijn was) OF je hebt glasvezel. DSL gaat tot 100 Mbp/s en glas tot 1Gbps (voor consumenten). https://www.breedbandwinkel.nl/assets/img/content/pages/verschil-glasvezel-kabel-dsl.jpg
Links = glasvezel vaak oranje, rechts is DSL/telefoonkabel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb oude telefoon lijn die huis binnen komt,deze loopt via een kastje naar de router.
Vanaf de router gaat er een kabel naar de powerline in het stopcontact, deze haal ik via verstreker weer uit vlak bij de TV.
Vanaf deze verstrerker gaat er een kabel naat ontvanger, en dan naar TV. Hoop dat het duidelijk is
LeonardN
6 jaar geleden
Ja door het antwoord van buurmannetje snapte ik hem opeens. Heb je via die versterker (de powerlineset dus) ook een PC/laptop aangesloten? Kan je daarmee een test doen op http://www.speedtest.net/nl als dat zo is.

Antwoorden (1)

500Mbit/s PLA is meer dan genoeg, doorsnee IPTV stream is 14Mbit/s(xs4all) en 11Mbit/s (ziggo) Maar hoe verder je met die PLA van de meterkast zit hoe slechter de verbinding wordt als tussen dat pad veel open stopcontacten zitten(reflectie) Met de beheertools die je bij de PLA krijgt kun je zien hoe goed de onderlinge verbinding is. Vaak helpt het al op een ander stopcontact te nemen, en vermijd stekkerblokken(!)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zit bij xs4all, en zodra het IPTV kastje aangaat wordt er 20mbit gereserveerd op het modem zodat dikke downloaders in het thuisnetwerk niet de televisie ontvangst kunnen verstoren, je moet controleren of dat bij jou ook het geval is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+
Ah, DSL kijkers gebruiken een speciaal kastje?!
Kan je daar iets over uitleggen(staat het kastje naast de TV)? Kan je ook gewoon via de PC kijken op een URL.
LeonardN
6 jaar geleden
Ah nu snap ik het pas. De decoder wordt gewoon via ethernet/router aangesloten. Als kabelkijker denk je daar niet aan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt allen. moet dus voldoende zijn 500Mbs
ik heb zowel de router als de powerline gereset, lijkt nu goed te gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"DSL kijkers gebruiken een speciaal kastje?!
Kan je daar iets over uitleggen(staat het kastje naast de TV)? Kan je ook gewoon via de PC kijken op een URL" Ja, het kastje is een Arcadyan, en via HDMI kijk je TV. En we kunnen ook via web kijken(handig voor als je aan de andere kant van de aardkloot zit)