Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (1)

Een mail met veel en grote bijlagen kan ook voor vertraging zorgen. Daarnaast is de kwaliteit en de capaciteit van de internetverbinding van belang. Het gaat dan om het hele traject: dat moet volledig in orde zijn.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat de vraagsteller wat anders bedoeld. Namelijk als je een mail verstuurd dat je een delivery message krijgt waarin wordt verteld dat je bericht vertraging heeft en dat het al of niet opnieuw wordt geprobeerd, heb dat ook af en toe eens. Maar helemaal duidelijk komt dat niet naar voren in de vraag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@wijnstein
Je hebt gelijk dat het niet helemaal duidelijk is,
want het kan ook zijn dat de ontvanger iets had gezegd over de vertraging. bv Je stuurt een mail via KPN naar iemand die Gmail heeft.Stel dat je van te voren gezegd had dat je om 10 uur een mail zal sturen, maar de ontvanger krijgt de mail niet om 10 uur ,maar een bv uur later. Bij mijn onderzoek waarom , vond ik uit dat de overdracht van bv KPN servers niet altijd onmiddellijk kan zijn en hetzelfde voor andere service providers of gmail .
In de zg Headers kun je zien hoeveel "sprongen" de mail maakt van de ene server naar de ander. Een vertraging met een van die sprongen of meerdere. kan een behoorlijke vertraging geven.
In de meeste gevallen is het tijdelijke server overbelasting.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding