Ondersteunt u mijn vurige verzoek aan GV/Ilse Media voor een INTERACTIEVE wishlist?

Dan graag ook UW gemotiveerde pleidooi om Ilse Media daartoe te bewegen :), maar a.u.b. GEEN wishes noemen (dat kan op dit moment beter in een nieuwe vraag). MIJN pleidooi is dat ik een hele reeks fantastische wishes voor de GV-site kan noemen.

A. Kern: leden kunnen dus ZELF wishes plaatsen! (Bijv. max. 1 wish per 50 punten, en een wish plaatsen kost 1 punt.)
B. Kiezers mogen bijv. 1% van hun punten (max. 10?) geven aan een wish. Wil je later een extra punt geven, dan kan dat als je inmiddels dus 100 punten meer hebt. GV houdt voor je bij hoeveel punten je al aan welke wish hebt gegeven.
C. Onrealistische wishes worden met persoonlijke motivatie verwijderd, en 't blijft uiteraard aan Ilse om wel/niet iets met de populairste wishes te doen.
D. De wishes zijn te sorteren op datum, alfabet, populariteit en evt. random.

Natuurlijk zijn er variaties op bovenstaande mogelijk - maar de kernwish blijft: de community kan wishes plaatsen en er op stemmen.

Edit:
Ik denk dat ik bovenstaande vraag op 't verkeerde tijdstip heb gesteld - gezien 't lage aantal antwoorden :P...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik snap hem niet.
Wat is een voorbeeld van zo'n wish?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de vragen een beetje gevolgt hebt, zie je dat er vele wishes zijn.
Een paar voorbeelden:
~/uitbreiding-goeievraag-nl.5536
~/behoefte-wens-melden-goeievraag-nl.6012 Verder zou ik zelf hier ook een lange lijst neer kunnen zetten, maar wat ik nu juist hoop is dat Ilse Media ze wil kanaliseren en tegelijk de community mee laten (be)oordelen!

Antwoorden (10)

Lijkt me een slecht plan, omdat dit wel eens het delen van kennis te niet kan doen. En daar is GV naar mijn mening wel voor bedoeld...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn steun heb je...

Heel goed idee...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een aardig initiatief (plus 1 daarvoor) maar het staat eenieder natuurlijk al vrij met goede ideeen op de proppen te komen met betrekking tot de verdere ontwikkeling van deze site. Hetzij in een direct mailtje naar de redactie, hetzij zoals jij het nu aanpakt gegoten in een vraag.

Wat mij betreft bieden eerdergenoemde mogelijkheden een en ander aanhangig te maken (voorlopig) voldoende soelaas en zou zo'n extra optie de overzichtelijkheid van deze site niet ten goede komen.

De behoefte aan een dergelijke uitbreiding bestaat hier dus in ieder geval (nog) niet echt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is soms al lastig genoeg om bepaalde vragen op een juiste manier te beantwoorden. Dat vind ik trouwens het aardige van deze site, om een antwoord te geven moet je wat zinnigs opschrijven en niet zómaar uit je nek gaan kletsen. Dat vind ik voldoende, een uitbreiding naar een interactieve wishlist is niet mijn wens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja maar je HOEFT niet mee te doen met die wishlist :).
Juist omdat 't al lastig genoeg is om bepaalde vragen goed te beantwoorden, zouden meer functionaliteiten je daarbij juist kunnen helpen.
Ook al heb je zelf geen ideeën/wishes op 't moment - de wishes van anderen kunnen de site volgens mij goed helpen (als er een paar opgepakt worden door Ilse, natuurlijk).
Goed idee en leuk uitgewerkt, weer in de stijl van GV met punten e.d. Je ziet inderdaad vrij vaak op GV vragen staan die eigenlijk bedoeld zijn voor de makers van GV. Met een wishlist zorg je ervoor dat iedereen kan zien welke tips voor verbetering al gegeven zijn. Ik zou zeggen, stel het voor aan de makers en hoor wat zij er van vinden. Want uiteraard is ook deze vraag meer voor hen, dan voor de normale bezoeker :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb die vraag een week geleden ofzo gesteld. 'T antwoord was iets in de trend van ''Bedankt voor uw inbreng.'. (Niet letterlijk, maar zoiets.)
Ik vroeg toen (nogmaals) of ze er misschien ook van plan waren er iets mee te doen :). Daar heb ik geen antwoord op gekregen. "Want uiteraard is ook deze vraag meer voor hen, ..."
Nee, juist niet. Ik wil juist graag de mening van de community weten. Totnutoe valt die me tegen... Weinig animo, helaas.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bedoel dat de makers van GV erover moeten beslissen. Ook al is er animo, dat wil nog niet zeggen dat het gemaakt gaat worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vast wel als er genoeg animo is. De macht van 't volk :).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, maar dan moet er dus genoeg animo zijn en de makers van GV moeten zien dat deze animo er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat, als die wishlist er eenmaal zou zijn, dat er gretig gebruik van gemaakt zou worden. Moet haast wel, want de vragenlijst wordt nu overstelpt met voorstellen hoe 't allemaal beter zou kunnen.
Goed uitgewerkt, ik denk alleen dat het teveel tijd kost om dit te realiseren. Beter kunnen ze de wensen die binnenkomen op 1 pagina neer zetten met achter elke wens een duimpje op/neer. Sorteren op duimpjes op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn steun heb je OOK! Ik zie de wishlist graag tegemoet :D

PS: bedankt voor je tip ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn Steun heb je ook! :)
Ik vind het een goed idee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na enig overleg ben ik er uit:
Ik zou graag op GV een ideeënbus zien waar ik mijn wens voor een ideeënbus in kan deponeren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
helemaal top dit idee. Al zou een regulering door de beheerders van de site mogelijk moeten zijn. Een wish moet natuurlijk wel iets bijdragen aan de site en de doelstelling van GV steunen. Of wellicht een todo lijstje van de beheerders waarbij ze de gebruikers raadplegen of die onderdelen wel gewenst zijn door de gebruikers ? Nogmaals top idee !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Al zou een regulering door de beheerders van de site mogelijk moeten zijn."
Regulering is daar uiteraard inderdaad nodig. Want als 't een publieke wishlist is, kan eenieder (net als bij de vragenstellerij) de grootst mogelijke onzin er neer zetten.
Maar er is niet méér regulering nodig - want i.p.v. dat de wishes nu de vragenlijst vervuilen, staan ze gewoon onder de knop wishes.
Uiteindelijk is er juist MINDER moderatie nodig, omdat niet elke wish 100x wordt herhaald bij de vragen. Verder blijft uiteraard de keuze voor 't wel/niet invoeren van de 'topwishes' bij Ilse Media liggen - het is tenslotte hun dienst.