Waarom is mijn wifi signaal slecht?

Ik kom net van vakantie en heb problemen met mijn laptop. Ik zit naast de router en ik heb maar 1 streepje wifi wat normaal 5 streepjes moeten zijn. Als ik mijn laptop op de router zet heb ik 4 streepjes maar al ga ik 10 cm ervandaan gaat het meteen dalen naar 1 streepje. De snelheid is veel trager. Ookal ga ik naar een andere kamer dan blijft het 1 streep maar de snelheid is nog prima. Ik heb de router opnieuw opgestart en heb mijn laptop vernieuwd (reset zonder dat je bestanden verloren gaan) maar het probleem is er nog steeds.

Met andere laptoppen, telefoons is dit probleem er niet alleen met mijn laptop.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
3.5K

Antwoorden (2)

Misschien zitten er meerdere mensen in jouw omgeving op hetzelfde kanaal.
Installeer Wifi Analyzer op je GSM, dan kun je checken of je op een zwak of sterk kanaal zit en of er meer mensen gebruik maken van dat kanaal. Als blijkt dat je een ander kanaal moet nemen, ga dan eerst na welke router je hebt. De inloggegevens daarvan kun je bij je provider opvragen. Zodra je die gegevens hebt en je kunt inloggen op de online server van jouw router dan ga je naar "Wireless Setting", dan naar "settings of Wlan" en vervolgens op "Settings". Hier kun je een ander kanaal (Channel) kiezen en klik dan op : "Opslaan of Apply".
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
DonnyDoe
6 jaar geleden
Dan word het router vervangen...
Je kan naar een andere frequentie gaan. Dat is 5 Gh. Daar maken veel minder mensen gebruik van. Alleen moet je apparatuur dan wel allemaal dat aankunnen.

Modem resetten wil ook nog wel eens helpen. Dat heb ik zelf laatst bij de hand gehad. Wifi was zo traag. Klantenservice gebeld (hun modem) en het bleek zo simpel als dat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Schrijffoutje: 5 GHz

Bovendien kan je ook nog van kanaal wisselen. Dat doe je in het menu van je router. Die gegevens zou je moeten vragen aan je internetprovider (hoe je daar komt, wachtwoord etc.)