Is de afstand misleidend op Marktplaats?

Marktplaats: Dalen naar Overdinkel is 54km
Google Maps: Dalen naar Overdinkel 89km
Het betreft een juiste vergelijking (Overdinkel in Overijsel)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
2.2K
Erna55
6 jaar geleden
Kan het zijn dat de afstand hemelsbreed 54 km is en via de weg 89km ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In dat geval zo een dergelijke aanduiding zeer handig zijn voor personen die beschikken over een eigen helikopter.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Erna55,
Dat is gewoon de reden. meet je de afstand hemelsbreed in Google Maps , dan komt daar 54 km uit.
Nosky
6 jaar geleden
Marktplaats rekent met een postcode die jij invoert. Van je account of wanneer je deze hebt ingevoerd als zoekcriterium in combinatie met afstand. Check even of de juiste postcode wordt weergegeven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sapperedosio, gaan we nou rechten proberen te ontlenen aan gratis diensten?

Antwoorden (1)

Nee hoor, de afstand klopt helemaal.

Het verschil is dat Marktplaats de afstand hemelsbreed berekent, en Google via de weg.
Cryofiel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt