Bestaat er een goed forum voor beginners die willen leren koken?

Koken forum gezocht. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Koop gewoon een beginnerskookboek.
Als je de aanwijzingen letterlijk opvoert, dan kan er eigenlijk niets mis gaat.

Verder kun je je bijvoorbeeld aanmelden op smulweb.nl, daar hangt ook een forum achter met vragen en antwoorden (naast een hele berg recepten).

Succes.
(wanneer mogen we komen proeven?)

Toegevoegd na 59 seconden:
Oh, nu vergeet ik mijn favoriete kookwebsite:
http://mijnreceptenboek.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In België heb je een tv-programma dat SOS Piet noemt. Dit is een ideaal kookprogramma met zeer bruikbare en handige tips. Het behandeld problemen die in andere kookprogramma's als normaal worden bekeken.

Voorbeeld van de onderwerpen die ze behandelen: Mijn champions zijn altijd uitgedroogd, wat doe ik eraan?

Zijn boeken (ook SOS Piet genoemd) zijn dan ook ware bestsellers in België. Misschien kan je ze via internet bestellen.

Hieronder een youtube-voorbeeld van zijn programma:
http://www.youtube.com/watch?v=W2J2z0VaUw8&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot voor kort was ik echt een leek in de keuken, en eigenlijk nog steeds wel. Maar telkens als ik voor mezelf eten ging maken kwam het uit op een pizza in de oven of iets bestellen!

Toen heb ik een keer een recept van internet gehaald, de ingredienten gekocht en ben ik gewoon gaan koken. Erg leuk, leerzaam en nog lekker ook!

Kijk hier eens: http://home.versatel.nl/kookrecept/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via een forum écht lékker en léren koken
bestaat mogelijk wel
kijk eens hier ....
http://www.jannekes.nl/index.htm?url=/basisrecepten.htm

ik raad je echter aan
om ergens kooklessen in de praktijk te gaan volgen.
levert je mogelijk meer kooklust en idee op
en je kunt je vragen meteen kwijt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hej! Volksuniversiteiten en buurthuizen hebben vaak ook kookcursussen voor beginners.
Verder kan ik je deze site aanbevelen:
www.snelklaar.nl
Op deze site kun je van super eenvoudig tot zeer uitgebreide recepten vinden en ze hebben ook een forum waar je alles kunt vragen.

Mijn eerste kookboek was het studentenkookboek. Erg eenvoudige, voedzame en goedkope maaltijden. O.a. te koop bij bol.com

Veel succes!
Irene