Is de UPC Fiberpower 30 een goede keus?

En is de download-snelheid echt 30 Mbps? En is de upload-snelheid echt 3 Mbps?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er zijn vorig jaar wel berichten verschenen over traffic shaping door middel van QOS.
Dat houdt in dat bepaalde protocollen zoals bijvoorbeeld http voorrang krijgen op bepaalde dagdelen of de gehele dag.(afhankelijk van hoe dit ingesteld is.) het nadeel hiervan is dat bepaalde protocollen zoals bijvoorbeeld p2p( torrents,dc) en usenet niet de maximale dl snelheid hebben.

Dit is als gebruiker dan ook moeilijk te achterhalen op het moment dat je een een standaard online speedtest gaat doen. ( je zult waarschijnlijk het maximale halen terwijl dit bij andere protocollen niet het geval is)

Mijn vorige werkgever was ook een ISP en ik ben wel bekend met de mogelijkheden die je hebt om overbelasting van het netwerk tegen kunt gaan. Het nadeel is wel dat dit vaak ten koste gaat van de maximale bandbreedte.

Ik was vorig jaar opzoek naar een andere provider en door het bovenstaande heb ik dus niet gekozen voor UPC fiber 60. (zie de bronnen)
Persoonlijk vindt ik ook dat maximale winst nastreven niet ten koste moet gaan van de klanttevredenheid.

Maar je kunt het beste naar recente berichten zoeken over gebruikers ervaringen en met kennis van het bovenstaande de afweging maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Uiteraard niet! Het zijn maximaal te behalen waarden onder de meest gunstige omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn op inernet wel fora te vinden waarin de gebruikers minder enthousiast zijn. UPC zegt zelf dat ze sneller zijn, maar die mening wordt op fora niet gedeeld. Fiberpower is toch gebaseerd op de VDSL techniek op basis van DOCSIS3? Mogelijk dat niet alle oude modems hier goed mee overweg kunnen.

Persoonlijk vind ik de 3 Mbit uploadsnelheid wel erg weinig. Prijzen en snelheden van aanbieders kan je ook vergelijken op: http://www.internetten.nl

Ik zit zelf op een 100 Mbit up/down glasvezelverbinding en betaal daarvoor hetzelfde als FiberPower 30. Maar helaas ben je afhankelijk van een glasvezelverbinding en die ligt niet tot elke deur.

Om wat tegenwicht te bieden, daarom ook een link met zaken die aan de gebruikerskant te verbeteren zijn om de snelheden te kunnen halen en een link over de VDSL techniek. Daarin wordt de UPC oplossing positief belicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK heb het ook maar moet bekennen dat het downloaden enorm verschilt. Soms als ik een speedtest doe blijf ik steken op 15 Mbps en dat zou toch echt niet mogen als je betaalt voor 30 Mbps.
Maar in zijn algemeenheid merk ik wel dat ik erop vooruit ben gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelf ook en ik persoonlijk ben er heel tevreden over. Op z'n laagst zit ik op 23Mb maar meestal daarboven. Ik heb zelf weinig of nooit internet storing maar daar is met UPC nooit peil op te trekken.
Een ander heeft alleen maar storing na storing.

Als ik vanuit mijn persoonlijke situatie kijk is het een absolute aanrader.