Hoe kan je het makkelijkst films, series en muziek downloaden van internet?

Hoe begin je daaraan? Graag stap voor stap, liefst geen moeilijke termen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kun je het makkelijkst gratis boodschappen doen in de supermarkt, daar ben ik ook wel benieuwd naar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de supermarkt worden regelamatgig producten gratis aangeboden. Ook kun je sparen voor gratis producten door aan actie mee te doen.
Bij internet gaat dat net zo. Veel is freeware of opensource. Verder ga ik er van uit dat je zelf ook nog wel antwoorden weet op je vraag.
Zoeven was nog op de radio dat er een niewe site is waar je gratis muziek kunt downloaden van artiesten die bij buma geregistreert zijn. Reclame tussendoor zal dat betalen net as bij de radio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat soort materiaal kun je ook altijd eenvoudig downloaden met een druk op de knop. Daar heeft nietmand een sta-voor-stap-beschrijving voor nodig ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal hij toch moeten weten op welke knop hij moet drukken.Het klopt wel maar dat geld voor zo veel dingen, maar als je niet weet is een stappenplan wel handig.
Een ander kan in dat soort gevallen slecht voor iemand bepalen wat wel en niet nodig is. Ik heb voor het openen van een flesje geen opener nodgi maar dtat geld bij lange na niet voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de knop ' Download', Janine. Zoeken op download en wat je zoekt, en als je dan op een veilige normale site van de fabrikant bijvoorbeeld terecht komt met het verzoek te downloaden, druk je op de knop. Zo simpel is het.
Om te weten hoe je spul van torrentsites moet halen (echt nog steeds niet legaal) moet je je er inderdaad in verdiepen, en daar is GV niet het medium voor.

Het beste antwoord

Op http://www.duken.nl/ staat een redelijk simpele duidelijke uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga naar www.bol.com

En bestel daar je film, serie en muziek.

Op goeievraag mag je niet vragen naar illegale praktijken volgens mij.

En anders is er altijd nog Google.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HEEL goed antwoord ; dikke plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet gehoord dat de vraag ging over illegaal downloaden.
Dat daar sprake van zou zijn is jou eigen invulling en zegt meer over jou dan over de vragensteller.
Verder is het geen antwoord op de vraag.
De vraag ging over downloaden en hoe dit te doen, niet over een URL om iets te bestellen.Als je niet de intentie hebt om iemands vraag te beantwoorden kun je je wellicht beter afzijdig houde. Als je denkt dat iemand er praktijken op na houdt die niet door de beugel kunnen, staat het je vrij dit te melden.
Ga tussendoor ook eens bij je zelf af of jij wel zo`n brave modelburger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ellen en Janine, laten we het erop houden dat het niet helemaal netjes is. Ik snap niet dat deze vraag hier nog staat. Je helpt mensen aan een niet nette (lees illegale) manier van het verkrijgen van films, series en muziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft mensen een eerlijk antwoord zonder je als moraalriddder op te werpen. Wat die daar verder mee doet is voor diens verantwoording. Mogelijk dat daarom de vraag nog niet is weggehaald. Door iemand geen antwooord te geven stel je hem ook niet in de gelegeheid om legaal te downloaden.
Het feit dat er meteen van wordt uitgegeaan dat iemand negatieve dingen doet met zijn wetenschap verteld veel over diegene die het niet vetrouwd. Zoals de waard is....)
Je zou op school ook niet meer mogen leren hoe je buskruit maakt omdat je er genbouwen,mee kunt opblazen.
Rekn dus niet teveel af bij een ander waar je zelf problemen mee hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga gewoon uit van de richtlijnen van GV, en in de regel is het zo dat vragen hoe je een bom moet maken, hoe je een bank moet beroven en hoe je een moord moet plegen worden in de regel nog steeds verwijderd.
Voor legale downloads heeft niemand een gebruiksaanwijzing nodig (da's een druk op het knopje) dus dit is vragen naar dingen die niet legaal zijn. Lijkt me een uitgemaakte zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het downloaden is niet illegaal, het al te uitgebreid helpen bij het downloaden kan dat wel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou dan het verkopen van lege cd`s ook illegaal zijn? Daar kun je ook illegale dingen mee doen.
Alsiemand vraag hoe een kaartlezer werkt?Daar kun je ook illegale dingen mee doen, net als met camer`s, computers etc etc.
Nogmaals niet iedereen kent jou knop, of wil zijn kennis gebruiken voor illegale doeleinden ondanks dat hij dat wel zou kunnen..
Dit zijn ook geen vragen naar dingen die niet legaal zijn maar naar kennis die ook voor foutieve doelienden zouden kunnen worden ingezet.
Niet meer en niet minder en als dit een criterium is vragen over hoe te dwonloaden, als zijnde illegaal te beschouwen, lopen de de denkiwijze kennelijk nogal sterk uiteen.
Welke regel zegt dat je geen antwoord mag geven hoe je moet downloaden? Illegaal downloaden is illegaal en dus niet aan te bevelen. Waar de industrie echter veel meer problemen mee heeft is het illegaaal verspreiden.
En wat is al te uitgebreid. Wie bepaald dat en wanneer?Het hele internet staat bol van hoe dat te doen. IS een link dan ook illegaal? Het komt bij mij allemaal een beetje over als spijkers op laag water zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auteurswet
Artikel 16b 1. Als inbreuk op het auteursrecht op een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt niet beschouwd de verveelvoudiging welke beperkt blijft tot enkele exemplaren en welke uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die zonder direct of indirect commercieel oogmerk de verveelvoudiging vervaardigt of tot het verveelvoudigen uitsluitend ten behoeve van zichzelf opdracht geeft. Let wel software is een ander verhaal, maar voor films, muziek en dergelijke geldt deze uitzondering. De minister heeft erbij uitgelegd dat downloaden van muziek en films, ook uit illegale bron onder deze uitzondering valt. Dus is er in die gevallen geen sprake van illegaal downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee software kent licenties die kun je vaak niet eens zo kopen maar die mag je gebruiken. Ik snap echt niet hoe krom sommige mensen kunnen denken. Met de wetenschap die ik heb kan ik heel veel mensen in heel korte tijd dood hebben. Het is echter nog nooit bij me opgekomen om met welke wetenschap dan ook, wie dan ook kwaad te doen of te benadelen.Ik heb regelmatig artikelen gelezen over software ontwikkeling en het is voor de uitgevers vaak heel gunstig dat hun product onder de aandacht komt en velen zijn daardoor juist zo groot geworden als ze nu zijn.
Maar laten we eerlijk zijn als je je geld voor je software eenmaal hebt verdiend dan is een verdere geringe bijdrag toch voldoende. Of moet een schilder 1 doek schilderen en daar zo veel voorkrijgen dat hij nooit meer wat doet.
Nee hou hem klein en zijn prestaties zullen enorm zijn.
Nee, laa die aplicatieontwikkelaars maar werken voor hun geld, ik heb er nog nooit eentje gezien met een klein auto`tje dus ze moeten niet mopperen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Nee software kent licenties die kun je vaak niet eens zo kopen maar die mag je gebruiken."???? Excuse me, ik snap niet hoe krom jij kunt denken: om software te gebruiken moet je de licenties juist kopen, anders ben je illegaal bezig (en krijg je bijvoorbeeld van die Windows Genuine Advantage meldingen). Verder vraag ik me af wat de kennis om veel mensen in korten tijd dood te hebben in vredesnaam te maken heeft met een vraag die betrekking heeft op het (al dan niet illegaal) downloaden van films, series en muziek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er in beide gevallen om of je kennis mag verstrekken waarmee de ontvanger daar iets illegaals mee zou kunnen doen.
Die meldingen van genuine advantage krijg je aleen als je verkeerde update installeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennis verstrekken waar de gebruiker UITSLUITEND iets illegaals kan doen (namelijk illegaal downloaden volgens het peer-to-peer-principe waarvan uploaden, dat wel illegaal is, een integraal onderdeel uitmaakt) want voor legaal downloaden heb je geen handleiding nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij niet maar niet iedereen is zo`n slimmerik als jij.
Daarbij blijft, dat als jij jou moraal belangrijker viind en, om welkereden dan ook, geen antwoord wilt geven op de vraag, je je beter afzijdig kunt houden.
Het intergraal onderdeel waar jij het over hebt kun je uitschakelen en zo de uitsluitende mogelijkheod van illigaliteit wegnemen en daarmee ook de motieven iemand niet van die informatie te voorzien.
Het is en blijft aan de ontvanger al dan niet illigaal te werk te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@janine: Marleen geeft ook geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verder vraag ik me af wat de kennis om veel mensen in korten tijd dood te hebben in vredesnaam te maken heeft met een vraag die betrekking heeft op het (al dan niet illegaal) downloaden van films, series en muziek
Bedoel je deze vraag?
Dat gaat er over dat je zo veel dingen leert waar je illigale activiteiten mee kunt uitoefenen, los van he feit of je er ook legale dingen me kunt doen.
He gaat eigeljjk om kennis en je bezig houden die kennis voor illegale activitetien in te zetten.
Met FTP is ook eea mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand zo`n simpele vraag steld lijkt het me onwaarschijnljk at hij weet wat FTP is.
Probeer dit:

Dowload Bitlord

bitlord.com

Ga daarna naar Torrentz.com

Typ je gewenste film, serie, of muziekje in. Zoek je een film met nl ondertiteling, typ dan bijv. in: avatar nl subs.
De site zoekt het bestand op van verschillende torrent sites. Daarna wordt je naar zo'n site doorverwezen, en kun je het desbetreffende bestand dowloaden. Het wordt automatisch geopend in bitlord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Downloaden kan op verschillende manieren: van sites, limewire, torrent-sites en nieuwsgroepen etc.

De vaak snellere en makkelijkste manier is doormiddel van torrents (die je van torrent-stites haalt) of NZB bestanden (die je van nieuwsgroepen haalt) Toch zou ik je torrents aanraden, omdat het makkelijk en snel te leren is, en meer (keuze) aanbied dan downloaden van nieuwsgroepen.

Een kleine handleiding voor de beginner:
http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/50002-downloaden-met-torrent.html

Als je vragen hebt kan je me altijd een berichtje sturen. Ik help je graag.