De verbinding op mijn Android schakelt niet automatisch over van WIFI naar mobiele data... waar kan dat aan liggen?

Ik heb ingesteld "slim overschakelen". Wat betekent dat, als mijn WIFI weg valt, ik automatisch word overgeschakeld naar Mobiele Data.
Maar dat gebeurt niet. Als mijn WIFI weg valt, krijg ik gewoon helemaal geen verbinding meer.
Wat doe ik best? Ik heb het toestel al af en aan gezet, en mobiele data staat aangevinkt als "aan". Dus daaraan ligt het niet. Ga ik eens langs mijn provider? Of is dat mogelijk iets met het toestel? Of met nog iets anders?

7 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat je mobiele data uit staat. Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > Mobiele netwerken en zorg ervoor dat mobiele data aan staat. Als dat al aan staat, kun je proberen de netwerkmodus te wijzigen naar 4G of 3G. Als dat niet werkt, kan het zijn dat je provider een bepaalde instelling heeft ingesteld. Neem contact op met je provider voor meer informatie.
Bronnen:
een maand geleden