Waarom kan ik niet meer verbinden met mijn NAS en mijn Netwerk Printer?

ik heb zojuist de setup van mijn netwerk veranderd om mijn wifi sneller te maken; succesvol, de wifi is er behoorlijk sneller op geworden. alleen kan ik nu niet meer verbinden met al mijn bekabelde apparaten die achter een switch hangen. het systeem zit en zat als volgt aan gesloten

Oorspronkelijk:::
Modem naar router, en van de router naar de switch (vanaf de switch verdeeld het netwerk zich over verschillende kabels naar o.a. een iomega en western digital NAS en een netwerkprinter

Nu:::
Modem aangesloten op switch en router aangesloten op de switch.

zie de foto voor de volledig uitgetekende setup (de blauwe lijnen zijn de netwerkkabels

Toegevoegd na 1 minuut:
even belangrijk om erbij te zeggen, zoals in de titel al vermeld, na de setupverandering werken de netwerkprinter en de nas niet meer; ik kan er niet meer mee verbinden

Picture for question
7 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Antwoorden (1)

In de nieuwe situatie ben jij verbonden met de router terwijl alle andere apparaten op het modem zijn aangesloten. Jij bent dus verbonden met een ander netwerk dan de andere apparaten.

De router is nu zo geconfigureerd dat deze de netwerkconfiguratie van aangesloten apparaten verzorgt. Om dit te laten beheren door het modem moet je de configutatie van de router aanpassen naar bridged mode. Je kunt ook proberen of het voldoende is dat je de router met een LAN-poort aansluit op het modem ipv met de WAN-poort.