Hoe streng is de FUP van Telfort voor vaste internet?

Ik upload de laatste tijd veel grote bestanden naar mijn NAS die staat bij iemand met Telfort.

Het gaat om 4 TB deze maand. Heeft iemand een idee of dit teveel is ?

7 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ikzelf heb bij internetproviders gewerkt.

FUP (Fair Use Policy) is een relatief begrip. Meestal begint dit bij 10x het gemiddelde upload en ook voor een langere periode (bijv. minstens 3 maanden lang).

In jouw geval (als het maar een paar weken is), zou het niet erg zijn.

FUP is er meer op gericht om commerciële doeleinden een halt toe te roepen. Dus als je bijv. een cloud-opslag aanbied aan mensen terwijl je geen zakelijke abonnement hebt. Dan kan je wel op de vingers worden getikt.

Dus stel je voor dat het een keer zo ver komt dat ze daar over bellen of een brief sturen, dan kan je het altijd aan hun uitleggen dat het voor legale, niet-commerciële doeleinden wordt gebruikt. In dat geval zullen ze het minder erg vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eric1993
7 jaar geleden
@ Lizio Het vervelende is, is dat tot november niemand in dat huis zit. Dus ik kan niet weten dat ze een brief hebben gestuurd omdat ik geen toegang heb tot de postvak/huis.