Waarom heeft een powerline adapter een geaard stopcontact nodig?

Ik wil een powerline-adapter aanschaffen maar na nader onderzoek blijkt dat ik in mijn kamer geen geaard stopcontact heb, wat dus betekent dat het niet zo goed werkt. Een repeater is niet ideaal ivm bereik van de router en plaatsing van stopcontacten.

Waarom heeft deze een geaard contact nodig, en kan ik een niet-geaard contact ombouwen? (We hebben een geaarde in de badkamer maar daar kan 'ie niet echt)

De router / meterkast staan rechtsvoor in het huis, beneden, en de plek van de adapter is linksachter en boven, zo ver als je kunt van de router dus, en dan heeft en repeater geen zin..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
17.1K
capthavoc
7 jaar geleden
ik laat het antwoord op de hoofdvraag even achterwege die is duidelijk genoeg beantwoord Maar het is inderdaad niet erg moeilijk om een niet geaard stopcontact om te bouwen. Het beste is meestal makkelijk genoeg een extra draad trekken naar de dichtsbijzijnde lasdoos waar een aarde draad in zit. en met lasdop daar verbinden met de aarde draad benodigheden 1 tot 3 lasdoppen liefst met insteek ipv draai, is makkelijker.
draadtrekker voldoende lengte
Nieuw geaarde stopcontact.
en voldoende lengte aarde draad naar de dichtsbijzijnde lasdoos met aarde draad ps het doet er niet doe waar de aarde draad naar toe gaat dat mag een andere lasdoos zijn dan waar de andere 2 draden naar toe gaan
eventueel moet je hem een doos doortrekken mocht je onverwijld niet in staat zijn om 1 losse draad te trekken.
dan is het handig alle draden er uit te halen
dan heb je eventueel wel een extra lengte blauw en bruin nodig
mocht de oude draad te kort worden. ik weet niet of het werkt of minder goed werkt met een aarde draad op een cv buis aan te sluiten
maar valt te proberen
alleen zorgen dat de verbinding echt goed verbinding maakt dus verf er tussen kan niet

Het beste antwoord

De allernieuwste powerlineadaptors kunnen hoge snelheden realiseren via het lichtnet. Maar alleen als beide adaptors gebruik kunnen maken van dezelfde randaarde. Het antwoord is dus 'ja'.
Dit heeft niets met veiligheid te maken. De aarde speelt een rol bij het datatransport.
Een voorbeeld is de Devolo dLan 1200+ . Zonder aarde is het weggegooid geld om zo een dure set te kopen.
escape
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Kennelijk weet ik niet wat een powerline adapter is. Ik verwijder mijn antwoord.
Plus.

Andere antwoorden (1)

Dat heeft hij ook niet nodig: ik heb hier powerline adapters van Netgear, die hebben aan de achterkant alleen een "platte stekker".
Dat geldt voor de meeste hiervan. Als jij er eentje hebt gevonden die een geaard stopcontact nodig heeft, kijk dan gewoon even verder. Er zijn er genoeg die dat niet nodig hebben.
Het KAN trouwens wel gewoon in een geaard stopcontact, want het is een " platte stekker".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt, sommige powerlineadapters werken beter met geaarde stopcontacten, maar het werkt voor zover ik weet zonder geaarde stopcontacten ook goed. +1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij de plus- en minpunten bij CoolBlue werd genoemd dat een powerline-adapter alleen echt goed werkt in een geaard contact, ik nam aan dat ze het toen over het algemeen over powerline-adapters hadden?