Waarop zit er bij Google opeens een toetsenbordje naast de zoekbalk?

Wat is het nut daarvan als je gewoon een toetsenbord hebt. Dat gaat toch sneller dan klikken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen toetsenbordje! Heb je toevallig een mobiele applicatie van Google geactiveerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij staat er bij mij ook hoor, stippel. Het is een icoontje van een toetsenbordje precies rechts naast de zoekbalk, dat je kunt activeren door erop te klikken. Dan komt er een bruikbaar toetsenbord tevoorschijn. Ik dacht ook even aan een mobiele applicatie, maar ik kreeg hem direct toen ik naar google.nl ging. Eerder was het ding me nooit opgevallen, geen idee hoe lang het er al staat.

Het beste antwoord

Ik zie maar één handigheidje van deze tool... Als je op vakantie bent in landen waar je het apenstaartje niet op het toetsenbord hebt staan, kun je het daarmee in de zoekbalk plaatsen en deze dan kopieren.
Verder zie ik het nu er niet zo van in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als je toetsenbord het niet doet.
(wel knap als je zonder toetsenbord op google komt.)

misschien makkelijker met een I-pod ofzo.

Toegevoegd na 56 seconden:
of als je toetsen mist op je toetsenbord, wat vaak voorkomt met laptops.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iphone bedoel je denk ik? Wellicht handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
i-pod ook, daarmee kun je ook op internet hoor. ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, thanks. Tijd voor een nieuwe dus ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows heeft al standaard een ingebouwt toetsenbord, ik zie het nut er verder ook niet echt van in.
Voor deze ene keer alleen knippen en plakken:

"Our virtual keyboard allows you to enter the precise search terms you want, regardless of the language keys on your physical keyboard. It can be helpful for people who use one of the many non-Latin script-based languages that require special characters such as Arabic, Greek, and Thai. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had er dit van gemaakt: Volgens Google geeft het virtuele toetsenbord de mogelijkheid om de zoekterm in te voeren waarbij je niet afhankelijk bent van de taal van het toetsenbord. Het is een hulpmiddel voor mensen die een Arabisch, Grieks of Thais toetsenbord gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NB, niet om je te verbeteren Suzy, maar ik had dit identieke antwoord iets later gegeven en daarom maar verplaatst naar de reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat begreep ik, som! No worries, we waren gewoon vrijwel tegelijk met vrijwel hetzelfde antwoord. Het werkt trouwens natuurlijk ook andersom: als je werkt met een Nederlands toetsenbord, maar informatie wilt zoeken in Arabisch, Grieks of Thais.
Ik denk dat het bedoeld is voor apparaten als de iPad met een touchscreen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij lijkt dat dit voor mobiel gebruikers is dat het 'typ venster' niet werkt met het mobiel toetsenbord? heb er geen ervaring mee, mobiel internetten is mij te duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google zegt hierover dat het handig is als je op een 'vreemd' toetsenbord werkt (andere indeling / landcode) en dus bepaalde knoppen niet kan vinden.

Een andere handige toepassing is natuurlijk ook Internet op TV. Je kunt Google hiermee helemaal met de muis/afstandsbediening bedienen.