Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een kabelmodem blijven uploaden?

Bij het uitleg van hoe het kabelinternet werkt stond er dat de kabelmodems die in hetzelfde coax segment zitten omstebeurt moeten uploaden. Anders weet het CMTS niet van welke modem het komt.

Maar ik uploadde laatst een groot bestand en dat duurde 41 uur. Dat liep dus gewoon door, zonder dat de modem even stoptte met uploaden. Dat klopt dus niet met wat ik las. Kan iemand mij dat uitleggen?

8 jaar geleden
in: Internet
708
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Link van de uitleg?
Eric1993
8 jaar geleden
@ MrTomaat " wanneer meerdere kabelmodems tegelijk zouden zenden, zou de kabelmodemcontroller de data van de individuele modems niet meer uit elkaar kunnen houden." https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabelmodem

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Modems stoppen elke paar milliseconden met uploaden. Daarom duurde je upload zo lang.
(Lees meer...)
escape
8 jaar geleden
Eric1993
8 jaar geleden
@escape Het ging om een bestand van 350GB met een uploadsnelheid van 20 Mbps. Dus dat het 41 uur duurde komt overeen met de uploadsnelheid.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding