Ip configuratie niet geldig. Wifi doet het niet. Hoe los ik dit op?

Hoi allen,

Ik ben verhuist en heb dus nieuw internet. De wifi op mijn telefoon doet het, ook op mijn werklaptop, maar niet op mijn prive laptop. Hier heb ik een beperkte verbinding. Ik krijg de melding dat er geen geldige ip configuratie is.

Hoe los ik dit op? Bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb windows 8 trouwens.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
5K
capthavoc
8 jaar geleden
nieuw internet betekend dat ene ander provider en ander modem of gebruik je een router naast de modem van je provider ? Het makkellijkste is je wifiverbinding te verwijderen onder netwerkverbindingen
dan nog eens opnieuw opbouwen
Als dat niet lukt probeer de wireless netwerk kaart te deinstalleren onder apparaten beheer ( maar niet de driver verwijderen ! niet uitschakelen maar echt verwijderen zonder de driver weg te gooien
En daarna de laptop opnieuw opstarten
de hardware wordt dan opnieuw gevonden en geinstalleerd.
Met een standaard protocol dat alle instellingen
vers installeert. dan de netwerkverbinding weer instellen dan zou je in elk geval niet vastlopen op een of andere "domme" instelling.
wat misschien met je werkgroep domein log in van je werk te maken heeft.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
@capthavoc
Of je zet een fixed-IP-adres op Automatich/DHCP....

Antwoorden (1)

zet je laptop uit>zet je modem uit na 10 seconden herstart je modem>na 2 minuten start je laptop kijk of er verbinding is zo niet ga naar
problemen oplossing>netwerk adapter>Wi-Fi
in meeste gevallen los je laptop het zelf op.
een anderen optie is dat je het handmatig doen
(ik zag dat IP en DNS bij jouw op automatisch staat)
daarvoor kan deze video jou helpen:
http://www.bing.com/videos/search?q=IP+configuration+is+not+valid&view=detail&&mid=4BC484D61DC4D2CE322A4BC484D61DC4D2CE322A&rvsmid=15ED5CD8FA7064185FEC15ED5CD8FA7064185FEC&fsscr=0
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat eerste werkt niet. Ik heb nu dat filmpje bekeken en gedaan wat daar werd gezegd. Helaas is het probleem alleen nog niet opgelost. Nu komt er weer een melding met: de standaardgateway is niet beschikbaar. Enig idee?:)
koraal19
8 jaar geleden
na dat je stappen genomen van video herstart je laptop en modem opnieuw en kijk wat ie doet.
standaard gateway is meestal je modem:
http://www.wiki.roncalli.nu/index.php?title=Hoe_vind_ik_de_gateway_van_een_netwerk
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Staat de DHCP-server van je modem/router wel aan?
Dat kun je vinden in de webinterface (website) van je router-modem.