Hoe kan ik een oude draadloze verbinding permanent verwijderen?

sinds een jaar hebben we een nieuwe router en verbinding, maar ik kwam erachter dat de oude verbinding nog steeds in de lucht zit. De oude, fysieke router heb ik een jaar geleden weg gedaan, maar het netwerk is er dus nog. Volgens mij verstoort dit oude netwerk onze huidige draadloze verbinding.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
11K

Antwoorden (1)

Dat zou inderdaad kunnen, al gaat het dan niet om het daadwerkelijke netwerk, maar om het netwerkprofiel.
Deze kan je verwijderen via...

Windows (10 in dit geval)
... Startmenu; selecteer 'instellingen'; klik op 'netwerk en internet'; onder de lijst met Wi-Fi netwerken klik je op 'Wi-Fi-instellingen beheren'; kies in de lijst met opties de onderste, 'Bekende netwerken beheren'; klik op het netwerkprofiel dat je wilt verwijderen (gewoon met links); klik op 'niet onthouden'.

Apple
... Systeemvoorkeuren. Hier selecteer je 'netwerk'; klik in de navigatiekolom op Wi-Fi; klik op 'Geavanceerd'; Open het tabblad Wi-Fi;

Bij 'voorkeursnetwerken' staan alle draadloze netwerken waar je ooit verbinding mee hebt gehad en niet zijn verwijderd. Selecteer het netwerk dat je wil verwijderen (cmd-toets ingedrukt houden om meerdere netwerken te selecteren). Klik op het min-teken onderaan de lijst en klik vervolgens in het pop-up schermpje dat je zal krijgen op 'verwijder alle'.