Wat is er gevaarlijk aan cookies?

Naar aanleiding van: http://tweakers.net/nieuws/66906/cookies-mogen-volgend-jaar-alleen-na-toestemming-internetter.html

Wat is het probleem met cookies? Een webserver kan ook zonder cookies informatie zoals IP en browser versie opslaan. Ook het laatste bezoek kan zonder cookies makkelijk worden bijgehouden omdat de meeste mensen toch (bijna) nooit van IP adres veranderen.

Dus mijn vraag is wat kun je met cookies wat je niet zonder cookies kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Cookies kunnen (ook na opnieuw opstarten PC) worden uitgelezen door de spionerende bedrijven. Ook zijn er exploits bekend met cookies. D.m.v. cookies kunnen wachtwoorden en andere instellingen bewaard worden, ook na 't opnieuw opstarten. Vele mensen vinden dit handig.
IP-adressen veranderen wel degelijk. Veel belangrijker: een IP-adres is niet genoeg; je krijgt (tijdelijke) (sessie-)ID's. Er kunnen bijv. 100 verschillende PC's (bedrijf/school) achter 1 IP-adres zitten. Ook zou 't met IP-adres spoofing makkelijk worden op accounts van andere mensen in te loggen, als inloggen slechts IP-adres afhankelijk was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ok echt zijn cookies niet gevaarlijk ze bijten niet,ze kunnen niets beschadigen aan de computer
maar ze kunnen je prive of het surfgedrag controleren
of kredietnummers of wachtwoorden
daarom moet je ze toch behandelen met nodige omzichtigheid