Hoe werkt een versleuteling bij een wifi verbinding?

Als je gebruik maakt van een open netwerk zoals in de trein blijken derden daar met een antenne je signalen mede te kunnen ontvangen. Om dat de voorkomen kun je iets versleutelen. Maar krijgt dan de (em)straling een andere frequentie ofzo? Maw hoe werkt zoiets?

8 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

De manier van bytes overbrengen via het radio signaal volgens Wifi blijft hetzelfde. De informatie in de bytes wordt onleesbaar gemaakt door versleuteling. Verschillende versleutelings methoden bestaan, een moderne is wpa-2. Je kunt dus wel de versleutelde boodschap oppikken maar zonder de juiste sleutel heb je er niets aan.