Waarom valt WIFI verbinding weg als ik SSID Broadcasting uitschakelt?

Toegevoegd na 49 minuten:
Op het plusje drukken en de SSID, wachtwoord type (WPA/WPA2/WEP) en wachtwoord invullen,rebooten,maar ik krijg mijn tablet en mobile Android niet verbonden,hij geeft aan:
Niet binnen bereik!!?

Toegevoegd na 51 minuten:
Receiver en HD Recorder ook via WIFI verbonden en die werken gewoon door.

8 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een verandering maakt in je router moet je soms rebooten, hierdoor valt de verbinding tijdelijk weg....

Het beste antwoord

SSID Broadcasting betekend dat je WiFi netwerk zichtbaar word voor alle apparaten, om te verbinden met jou verborgen netwerk moet je:
Op een Windows PC:
Op verborgen netwerk klikken en de SSID invullen.
Op een Mac (Lion en hoger):
Verbind met een ander netwerk en de SSID, wachtwoord type (WPA/WPA2/WEP) en wachtwoord invullen.
Op een iOS apparaat:
Overige netwerken en de SSID, wachtwoord type (WPA/WPA2/WEP) en wachtwoord invullen.
Op een Android apparaat: (Is heel vaak verschillend maar soortgelijke stappen)
Op het plusje drukken en de SSID, wachtwoord type (WPA/WPA2/WEP) en wachtwoord invullen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Nog een toevoeging: Als je dus SSID Broadcasting uitzet verberg je je WiFi netwerk dit is wel veiliger en moeilijker te raden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
koraal19
8 jaar geleden
ik krijg mijn tablet en mobile Android niet verbonden,hij geeft aan:
Niet binnen bereik!!?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de SSID en wachtwoord zijn hoofdletter gevoelig weet je zeker dat je alle letters goed hebt getypt?
koraal19
8 jaar geleden
ja zeker
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Controleer op je routers pagina of je de juiste wachtwoord type hebt gekozen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je het juiste hebt gekozen kan je een harde reset doen door de home/thuis knop en de vergrendelknop ingedrukt te houden tot je telefoon herstart
koraal19
8 jaar geleden
ik heb wachtwoorden zichtbaar gemaakt en gecontroleerd maar daar ligt het niet aan,ik weet niet wat met die twee Android apparaten is zodat beiden na uitschakelen van SSID Broadcasting het niet meer doen!?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer is om je netwerk van je telefoon te vergeten/verwijderen en daarna opnieuw proberen
koraal19
8 jaar geleden
dat heb ik ook bij telefoon en tablet geprobeerd en herstart,maar helpt niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan ligt het toch echt aan je telefoon en tablet, misschien een aparte vraag openen voor dit specifieke probleem?
Ik heb zelf weinig verstand van Android.
koraal19
8 jaar geleden
toch bedankt