hoe krijg ik wifi op mijn camping?

De camping ligt in het buitengebied van ons dorp. Ons eigen internet gaat via de telefoonlijn, en is 18 mb/s.
Zelf hebben wij een evenementenzender met 3 KM bereik. Maar, als er niets sterks in gaat, kan dit er ook niet sterk uit komen...
Zelf hebben we geen (internet of) glasvezel in de straat. De enige kabel die bij ons door de straat loopt, is de telefoonkabel.
We hebben al bij de gemeente geïnformeerd, maar zo'n kabel trekken is veel te duur.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk er goed over na voordat je met zoiets begint. Als het netwerk openstaat voor gasten en niet gescheiden is met jullie privénetwerk dan is het evt. mogelijk om af te luisteren.

Antwoorden (2)

Ik vrees dat je het dan zonder WiFi-aanbod zal moeten doen.
In theorie kan je ook internetten via een satelliet, maar het enige dat ik daarvan weet is dat dat heel duur is. En dus ongeschikt voor een campingbaas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De meeste Smartphones hebben een mogelijkheid tot het creëren van een eigen Wifi Hotspot of ook wel Tethering genoemd, Als je een Smartphone hebt en een Abonnement met Internet dan kun je jouw 3G of 4G netwerk van je telefoon gebruiken om een eigen wifi signaal te genereren die vervolgens gebruikt kan worden door Laptop en of andere telefoons.

Wij gebruiken dezelfde manier om op Beurzen onze computers op onze stand van internet te voorzien en de synchroniseren met onze webshop

Toegevoegd na 31 seconden:
te Synchroniseren *