Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn web pagina's vaker geïndexeerd worden door Google?

Google komt op een bepaald moment langs mijn website. Daarna duurt het te lang voordat Google weer langs mijn website komt. Er wordt vaak content aan de site toegevoegd. Wat moet ik doen om Google vaker langs mijn site te laten komen?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik bedoel dus vaker indexeren!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je je website erbij zet (als je dat wilt) dan kunnen we gerichtere adviezen geven.

Het beste antwoord

De belangrijkste tip is om ervoor te zorgen dat Google je website belangrijker gaat vinden. Dat gebeurt vanzelf naarmate er meer websites een link naar de jouwe plaatsen. Je kunt hier zelf je steentje aan bijdragen door relevante websites te vragen of ze een link willen plaatsen, door je site aan te melden bij relevante startpagina's, etc.

Andere tips:
- Zorg ervoor dat er regelmatig nieuwe inhoud wordt toegevoegd aan je website (maar je gaf al aan dat je dat doet)
- Maak een sitemap en verstuur hem via Google Webmaster Tools
- Stel een webfeed beschikbaar
- Zorg ervoor dat je website zoekmachine-vriendelijk is (geef elke pagina een goede beschrijvende titel, zorg voor zoekmachine-vriendelijke URLs, etc.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste antwoord. Bedankt voor de goede tips, James!

Andere antwoorden (5)

noem vaak je bedrijfsnaam op de site en ook je diensten goed beschrijven met steekwoorden waar je op gevonden wil worden.

Gebruik GoogleAnalytics om te zien op welke steekwoorden je wel en niet gevonden wordt op google.

Gebruik Clicktale om te zien waar mensen op je site wel en niet naar toe gaan en waar ze niet naartoe gaan met de muis, verbeter dat stuk van je site.

Beide diensten zijn gratis.

Maar voor indexeren vooral veel steekwoorden gebruiken waar je graag op gevonden wil worden op google. beter 1o keer teveel dan 1 keer te weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door middel van meta taggs
bekijk onderstaande bron eens, zal zeker helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig weet ik dat Google metatags nagenoeg volledig negeert, behalve dan de Meta keywords, die tellen nog wel mee. Ook dit is niet het juiste antwoord. Meta tags hebben geen invloed op de snelheid waarmee Google de pagina's steeds komt indexeren. Dat kan gewoon niet kloppen.
Daar gebruiken de zoekmachines 'robots' voor die je in de meta-tags kunt instellen. Een voorbeeld:
http://www.sitemasters.be/tutorials/4/1/107/HTML/META_tags
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees hier hoe de google bots werken en waar ze naar op zoek gaan.
Wat we wel weten is dat hij alleen kale tekst leest, Flash en Javascript zijn grote obstakels die niet of nauwelijks doorgrond kunnen worden.

Voor de Google Imagesearch draait een aparte bot die alleen maar op zoek is naar bruikbare plaatjes die voorzien zijn van de juiste naamgeving, relevante alt tags en waardevolle inhoud er omheen.
Als ik dus wil dat mijn foto's gevonden worden, moet ik ze voorzien van heel veel relevante tags.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet wachten totdat de Googlebot bij je op visite komt, maar zorgen dat je website netjes een sitemap heeft die het Google, en de andere zoekmachines, meldt dat je pagina is geupdate.