Hoe kan ik een computer een downloadsnelheids limiet geven?

Vaak als ik een online spel op de computer speel en mijn broertje zit op youtube een filmpje te kijken. Gaat het spel ontzettend sloom, omdat onze bandbreedte niet hoog is (180 kb/sec). Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is met een programma of iets anders, om de limiet van mijn broertjes pc naar beneden te doen, dus dat hij niet alle bandbreedte gebruikt en ik mijn online spel ongestoord kan blijven spelen.

Gr Thijs

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Even iets anders dan een zogehete Traphic Shaper, is het niet handig om te kijken naar een betere verbinding.

Een internet verbinding die niet verder gaat 180 kb/sec is nogal uit het stenen tijdperk. Meerdere pc's op 180 kb/sec is simpelweg gewoon niet werkbaar.

Wellicht kun je bij de provider kijken of het niet goedkoper is om je verbinding te upgraden, men blijft namelijk te lang bij een en het zelfde abbonnement zitten terwijl de aangeboden pakketten allang zijn aangepast naar de nieuwere standaarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan niet als jullie beiden op één router internetverbinding hebben. In de router kun je de bandbreedte per poort niet beperken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een programma heeft geen effect op je router. Het kan alleen als de andere computer via jouw computer is aangesloten op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout, je kan het gewoon regelen, meestal doe je dit vanuit de server, anders via een programmatje zoals bij onderstaand antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij dat jij dit obscure programmaatje kent, maar is dat reden om mij te minnen? Ik ben er overigens nog steeds niet van overtuigd dat dit kan werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan alleen werken als je proxy server instelt op de andere computers. Die kun je normaliter zo weer uitzetten. Dan zou je eerst de rechten van de gebruikers moeten beperken. Is dat de bedoeling van Kebabmaker wel?
Dat is geen probleem, op onderstaande link vindt je de 28 dagen versie om te testen, daarna moet je het kopen. Succes.

Toegevoegd na 2 uur:
NetLimiter is een bijzonder programma, waarmee je per PC de bandbreedte van je internetverbinding kunt regelen.
Heel handig als je bijv. meerdere PC's in een netwerk hebt en een breedband internet aansluiting deelt.
Met NetLimiter stel je een maximum down- en upload snelheid in, zodat niet één PC alle bandbreedte kan opsnoepen.
Oftewel "eerlijk zullen we alles delen".

Verder is het mogelijk om zelfs per programma (bijv. Kazaa, Internet Explorer enz.) nog een keer de hoeveelheid te gebruiken bandbreedte in te stellen. Ook onderdelen per programma zijn nog weer eens te tweaken.
Een eenvoudig maar wel heel vernuftige Windows tool, die je 28 dagen gratis kunt uittesten. Daarna kost het programma $29,95
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan alleen werken als je proxy server instelt op de andere computers. Die kun je normaliter zo weer uitzetten. Dan zou je eerst de rechten van de gebruikers moeten beperken. Is dat de bedoeling van Kebabmaker wel?