Mijn internet snelheid is minder dan het hoort te zijn, hoe kan dat en wat kan ik hier aan doen?

Hallo,

Ik heb via Ziggo een alles-in-1 abonnement plus. Mijn internetsnelheid zou moeten zijn:

Download: 90mb
Upload: 9mb

Doe ik de test via Ziggo over mijn snelheid (ook op andere sites gedaan voor de zekerheid) kom ik op:

Download: 52.65mb
Upload: 8.7mb

De upload snelheid is mij verder prima, alleen de download snelheid is toch wel een stukje lager dan 90mb. Mijn wifi-kastje staat in de meterkast (beneden) en ik gebruik mijn internet vaak ook beneden (overigens heb ik boven (1 verdieping hoger) heel slecht bereik). Weet iemand hoe dit kan en heeft iemand ook een oplossing of een tip?

Alvast bedankt =)!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna niemand ontvangt zijn afgesproken snelheid.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ze zeggen daarom ook altijd, snelheid tot (nummer), niet een garantie dat je een bepaalde snelheid hebt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem even contact op met de klantenservice van Ziggo, zij weten welke snelheid jij zou moeten kunnen halen.
gvrox
9 jaar geleden
Ik zou het ook eens testen met een ethernetkabel tussen router en laptop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bovendien maakt Wi-Fi je internet langzamer. Met een LAN kabel zou het sneller moeten zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Zou een WiFi versterker of iets dergelijks helpen? Een vaste kabel is niet echt een optie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een wifi versterker vergroot je internet gebied en niet de snelheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou alleen een ac-router kopen als je een ac-adapter in je apparaat hebt. Anders heeft het ook weinig nut.
gvrox
9 jaar geleden
Ik bedoelde de vaste kabel ook niet als oplossing, maar als test. Als Ziggo om 1 of andere reden dan nog steeds 52 megabit levert dan kun je er wel andere wifi standaarden tegenaan gooien maar dat zal nooit helpen. Stel dat het wel iets sneller kan met kabel, wil je er dan geld voor uitgeven om het ook via wifi sneller te maken ? 52 megabit is wel een stuk lager dan waar je op hoopt maar het is zeker een bruikbare snelheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het voordeel van de provider waak ik bij zit is dat ze 100 mbit/s garanderen, daarom heb ik met speedtests vaak 110 mbit/s, maar via Wi-Fi via een sterke TP-Link WDR-3600 router, vaak maar 50 mbit/s.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ searchingboy - oké duidelijk, dan is een wifi-versterker niet echt nodig, wellicht voor boven voor het bereik maar verder niet. @ BloodRedNour - bedankt voor de tip =) @MrTomaat - bedankt. @ Gvrox - ah oké, dan had ik dat verkeerd gelezen. Ik ben in principe wel tevreden met mijn internetsnelheid, ondervind er geen problemen mee, maar vroeg mij af hoe het kan dat ik zoveel minder heb dan wat mogelijk is (maar dat is nu wel redelijk duidelijk). Maar 52 is begrijp ik dus een prima snelheid? Ook voor eventueel online gamen? @WDHBGS - oké, conclusie is dus dat door de WIFI de snelheid bijna altijd minder wordt. Bedankt.
gvrox
9 jaar geleden
Voor online games is een lage ping veel belangrijker dan de snelheid in megabits per seconde omdat de stroom aan gegevens niet zo groot is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké duidelijk, bedankt voor de uitleg :)!

Het beste antwoord

De snelheden die een provider opgeeft zijn de maximale snelheden. Je zult dan ook in een contract zien dat er staat "tot 90Mbs".
In de praktijk wordt die snelheid niet of zelden gehaald. Als je met WiFi werkt dan kan het zijn dat dat bij lange na niet gehaald wordt maar dat ligt aan allerlei andere factoren en heeft niets met je provider te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan op www.breedbandwinkel.nl je verwachte snelheid zien,vull je post code en huis nummer in en klick op zoek aanbiedingen ga naar je abonnement(alles- in-1plus ziggo)ga naar internet onder downloadsnelheid klick op (i) informatie, daar kan je percies zien wat is haalbaar op jouw adres,
met kabel internet snelheiden kan iets afwijken maar 52mb vind ik erg laag dus contact neemen met jouw provider.
slecht wifi bereikt kan verschilend oorzaak hebben ,als het goed is heb je Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo dit is een dual band router,log in je router en zorg dat frequentie op 2.4 ghz staat dan heb je beter bereik ,success .