hoe moet ik port forwarden met 2 routers?

ik heb een sitecom router met het ip 192.168.0.1 en ik heb boven een smc networks router met het ip 192.168.2.1 het port forwarden vanaf mijn smc router naar mijn pc is al gelukt maar als ik vanaf mijn sitecom router naar mijn smc router wil poort forwarden zegt hij 'ongeldig ip adres dit moet worden ingesteld binnen het huidige subnet en ik ben trouwens aan het poort forwarden voor wake on lan (wol) zodat ik mijn pc vanaf vakantie aan kan zetten en dan overnemen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Het portforwarden met twee routers is eigenlijk niet te doen. Er horen geen twee routers in je netwerk te zitten. Er is ook geen enkele reden om dat te doen, er moet er
één de baas zijn, die IP-nummers uitdeelt en poorten opent, doorstuurt en/of blokkeert.
escape
9 jaar geleden
escape
9 jaar geleden
Als je de tweede router gebruikt als access point, dan moet je hem niet laten routeren, je sluit hem aan op de LAN-kant en je zet DHCP uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet mee eens: dat er geen enkele reden zou zijn om 2 routers te gebruiken.
Wel mee eens: dat een wifisignaal uitbreiden inderdaad geen goede reden is. Dus even van die 2de router alle routerfunctionaliteiten uitschakelen en inderdaad als draadloos accespoint gebruiken. Anders blijf je problemen hebben.