Waarom chatten mensen?

Als in een chatbox..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt tegenwoordig wel iets dwangmatigs, we moeten allemaal voortdurend mobiel bellen, en chatten (ik doe er ook aan mee hoor).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeft er weer iemand min duimpjes dag
zet er dan bij waarom je een min geeft als je durft

Het beste antwoord

Omdat we houden van contact met mensen, van kletsen. En chatten is een lekker makkelijke vorm van contact, je hoeft je huis niet uit, het kan even tussendoor als je een paar minuten niks te doen hebt, je hoeft niemand naar buiten te gooien als je elkaar niet kan uitstaan of gewoon geen zin meer hebt, hoeft geen aandacht te besteden aan je uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat ze zich eenzaam voelen,of men verveelt zich,een enkeling heeft te weinig vrienden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn altijd aan het praten, zij het in zichzelf, zij het met een ander, zij het desnoods over het net...

Ze kunnen niet stil zitten...

Ik dacht zojuist, zal ik weer eens een vraag stellen en ik had de volgende vraag in gedachten: Is er iemand die net zoals ik ooit zich voorneemt om een heel uur helemaal niets te doen... Wekker zetten en NIETS doen een uur lang? Niet mediteren, niet stilzitten, niet denken, nee niets doen? Er zullen niet veel mensen zijn die gewoon helemaal niets doen, chatten en klepperen, de hele dag door... Het hele jaar door, slaap en dood stopt hen even, maar dan gaat het weer door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij: verveling en/of behoefte aan wat (nieuw) sociaal contact op dat moment. Eventueel een leuke meid tegenkomen :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niks te doen hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat iedereen tegewoordig druk is met werk huishouden en kinderen en dan schiet het sociale contact er een beetje bij in
als ze dan thuis achter de pc zitten willen ze toch een beetje contact met familie en / of vreemde
het is een alternatief voor ergens op visite te gaan
de mensen zijn thuis en hebben toch contact met andere
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een chat kanaal op IRC en daarmee blijf ik in contact met mensen verspreid door heel Nederland wat zonder een chat niet zo makkelijk zou zijn. Om ze allemaal 1 voor 1 te bellen schiet niet op, langs gaan heeft ook zo z'n logistieke beperkingen aangezien de een in maastricht en de ander in den helder woont ... dus dan gewoon hup berichtje IRC op knallen en in 1 klap iedereen bereiken.
Antwoord dus: Omdat het effectieve communicatie is en omdat mensen sociale dieren zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon zelf in Engeland maar ben een echte Nederlander. Lees de nederlandse kranten en vind het leuk om met andere Nederlanders over uiteenlopende onderwerpen te chatten.
Omdat ik nergens een leuke chatsite kon vinden (vaak schelden en andere onzin), ben ik zelfs nog een stapje verder gegaan en heb 5 jaar geleden m'n eigen site opgericht; Kletsen.com.

Inmiddels is Kletsen.com uitgegroeid tot een vertrouwde en goed bezochte site, waar mensen komen voor een gezellige babbel. Natuurlijk komt niet iedereen voor de gezelligheid maar daarvoor heeft Kletsen.com dagelijks van 09:00 tot middernacht moderators online.

Bij ons komen de meeste mensen dus voor de gezelligheid maar zou zeggen kom een keer chatten en vraag onze bezoekers zelf (http://kletsen.com). Registreren is niet verplicht, maar heeft z'n voordelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat 't meer geld en tijd zou kosten om steeds naar elkaar toe te rijden, dan wat te zeggen, en dan weer terug te rijden, enz.