Wat is kpn fon eigenlijk?

Ik zie bij ons in de straat een wifi spot van kpn en die heet kpn fon alls ik daar op inlog staat der dat je moet betalen en alls ik in wil loggen met mijn kpn gegevens dan pakt hij hem niet me gegevens werken wel bij een gewone kpn spot zo alls bijvoorbeeld bij de albert heijn. Ik heb veder prapid van T mobel en vast internet van kpn

Toegevoegd na 2 minuten:
https://kpn.portal.fon.com/jcp/0200001186BF00EB2D3DF97E?res=notyet_sg&nas_ip_address=213.75.200.87&useurl=http://touch.sonymobile.com alls je daar op klikt dan doet die het genees

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
9.7K

Het beste antwoord

Op deze website http://vraagalex.nl/kpn-fon-internationaal-wifi-netwerk-voor-kpn-klanten/ is dit te lezen:

"KPN FON – Internationaal wifi netwerk voor KPN klanten

KPN FON is het nieuwe landelijke wifi netwerk voor KPN klanten, vergelijkbaar met KPN hotspots, maar dan overal in Nederland. Wanneer jij als KPN klant jouw KPN wifi deelt met andere klanten kan iedereen gebruikmaken van jouw wifi door:

- Ook KPN klant te worden en wifi te delen.
- FON klant te worden en wifi te delen.
- Te betalen voor wifi toegang

Hoe werkt KPN fon?

KPN FON werkt door jouw wifi te delen met andere KPN klanten. Jij deelt een klein stukje van jouw wifi en krijgt vervolgens heel veel wifi terug. KPN FON werkt namelijk ook in andere landen, bijvoorbeeld Engeland en België, waar vergelijkbare samenwerkingen met de grote telecom providers zijn opgezet.

Naast KPN fon is er ook KPN wifi, waarmee internettoegang op NS stations, in hotels en bij veel andere openbare gelegenheden.

Hoe werkt KPN wifi?

KPN wifi is vaak gratis voor 30 minuten, 1 uur en soms zelfs onbeperkt. Bij sommige hotspots moet wel worden betaalt. Meestal kost het gebruik van KPN hotspots enkele euro’s per uur.

Wat veranderd er met KPN fon?

Met deze samenwerking heeft KPN zeer binnenkort een enorm landelijk wifi netwerk en kunnen alle KPN klanten en FON hotspot gebruikers van dit enorme netwerk gebruikmaken. In de praktijk zal dit betekenen dat wifi door heel Nederland gratis zal worden en dat 3G / 4G verbindingen minder hard nodig zullen zijn.

Heeft KPN fon ook voordelen voor niet-kpn gebruikers

Absoluut! Als niet KPN fon gebruiker kun jij eenvoudig en snel gebruikmaken van een internetverbinding van iemand anders. Zo betaal je bijvoorbeeld 14,90 voor 5 dagen internet, 4,90 voor 1 dag internet en 3 euro voor 1 uur internet.

Ondanks deze lage tarieven is het over het algemeen nog altijd voordeliger om zelf een KPN aansluiting thuis te hebben en via FON op andere plekken te internetten.

Kan ik een FON router kopen zonder KPN?

Helaas heeft KPN een deal gesloten met FON, waarmee de routers niet meer los verkrijgbaar zijn. Wel zijn de routers in andere landen nog verkrijgbaar, wat betekent dat er nog wel mogelijkheden zijn om zonder KPN van FON hotspots gebruik te maken.".