wat betekend dit in mijn internet browser google chome?

ik zat in mijn email en zag dat de website: https://`een wilekeurig website ` dat de https (wat staat voor veilige verbinding) met een rode kruis erdoor en een grijs (normaal geel) slotje, zie foto,
hoe krijg ik dit weer goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je op het vergrendelslotje klikt en dan ''conection'' (tweede tabblad) kun je zien wat er precies niet goed is aan de beveiliging. Kun je vermelden wat onder dat tabblad staat wat niet goed beveiligd is volgens Chrome?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als ik klik onder `wat betekend dit`:
De site gebruikt SSL, maar Google Chrome heeft gevaarlijke onbeveiligde inhoud op de pagina gevonden, of problemen met het certificaat van de site. Voer op deze pagina geen gevoelige informatie in. Ongeldige certificaten en andere ernstige https-problemen kunnen erop wijzen dat iemand uw verbinding met de site probeert te manipuleren. er staat in het tabblad zelf iets over een verbinding gecodeerd met 128 bits versie, deze pagina bevat bronnen die niet veilig zijn, deze bronnen kunnen tijdens verzending door anderen bekeken worden en kunnen door aanvaller gewijzigt worden, om gedrag van pagina aan te passen, verbinding maakt gebruik van TLS 1,0. verbinding is ge-encrypt met aes 128 cdc met sha1 voor bericht verificatie en RSA voor mechanisme voor sleutel uitwisseling ik kan van die uitgeklapte uitleg helaas geen `knipsel` maken, en de toets van printscreen werkt ook niet..

Antwoorden (1)

Er zijn 3 mogelijkheden:

1) er is een hacker aktief. Deze probeert gegevens te stelen en/of aan te passen.

Wat te doen ?
Controleer op virussen en ander gespuis. Controleer de verbinding en de certificaten.

2) er is een beveiligde verbinding opgestart, maar er worden ook onderdelen op de site geladen via een niet-beveiligde verbinding (vaak en plaatje)

Dit niet-beveiligde onderdeel is extra kwetsbaar en kan daardoor de hele beveiligde pagina in gevaar brengen. Dit is een domme fout van de bouwer van de website en hij is ook degene die dit op kan (moet) lossen.

Wat te doen ?
Jij kunt dit probleem niet oplossen. Dat zal de eigenaar van de website moeten doen. Je kunt hem hoogstens een berichtje sturen om hem er attent op te maken.

3) er is geen geldig certificaat (meer)

Een beveiligde website bewijst zijn veiligheid via een elektronisch certificaat. Er wordt echter geen, een verkeerd, of een ongeldig certificaat opgehaald.

Wat te doen ?
Jij kunt dit probleem niet oplossen. Dat zal de eigenaar van de website moeten doen. Je kunt hem hoogstens een berichtje sturen om hem er attent op te maken.