Hoe schakel ik het automatisch aanmelden bij hotmail uit?

Sinds dat ik een nieuwe laptop heb met windows 8 en een microsoft account, meldt Hotmail zich automatisch aan als ik nog maar naar de site van Hotmail ga. Maw je geraakt meteen in mijn mailbox. Is het mogelijk om dit uit te schakelen? Ik heb het internet al plat gezocht maar ik vind nergens de oplossing. Wel veel mensen met het zelfde probleem. Vermits Hotmail van Microsoft is, is het dus ook gekoppeld aan dat microsoft account waardoor je automatisch kunt aanmelden tegen je zin.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
17.1K

Antwoorden (1)

Als je dit niet prettig vind, kun je ook van je Microsoft account (waarmee je inlogt op je laptop), een lokaal account ervan maken. Zo heb je zoals Windows 7/Vista/XP gewoon een account waar je een wachtwoord op kunt zetten of geen wachtwoord waardoor hij ook in één keer opstart.

Omdat je met je Hotmail inlogt gaat hij ook automatisch aanmelden op je computer zodra je naar je mail gaat. Ik heb dit ook gedaan omdat ik nooit met m'n Hotmail werk.

Om te wisselen naar een lokaal account doe je het volgende:

- Beweeg de muisaanwijzer naar de rechter bovenhoek van het scherm. In het menu dat verschijnt klikt u op Instellingen.

(Instellingen openen)

- Er opent een nieuw dialoogvenster. Hier klik je op pc-instellingen wijzigen.

(pc-instellingen wisselen)

- Bij het scherm dat opent, selecteer je in de linkerkolom Gebruikers. Onder je gebruikersnaam heb je dan een knop: Overschakelen naar lokaal account.

(Wisselen tussen account met Windows8)

- Er wordt opnieuw naar je huidige wachtwoord gevraagd. Vul dit in en volg de stappen op je scherm. Enkele ogenblikken later ben je klaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Foto 3: http://www.pcleek.com/images/windows8/account-wisselen-windows8-3.gif

Toegevoegd na 4 minuten:
(Je zult verder niks kwijt raken, je account blijft het zelfde)