waarom doet kabelinternet het niet? ik heb een Gigabyte moederbord....

Hij valt om de 5 seconden weer uit, moet ik een driver installeren?o

Toegevoegd na 37 seconden:
Sorry voor de "o", die wou niet weg...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reset je router/modem een keer. Haal alle stekkers er uit en doe ze na 10 sec. weer erin. Of probeer een andere patchkabel aan te sluiten, het kan zijn dat je kabel kapot is. Als dit het probleem niet oplost, Moet je naar de website van je fabrikant, in dit geval van Gigabyte. Vervolgens het type moederboard selecteren en dan kijken welke netwerkkaart eraan vastzit. Dan kun je via google je driver voor je netwerkkaart installeren. Of het kan zijn dat die al op desite aanwezig is om te downloaden. Succes

Het beste antwoord

Stap 1: test die verbinding eens met een andere pc. Werkt dat ook niet? Dan zoek je het bij de kabel, modem, provider, router of diens instellingen.

Stap 2: Een ander apparaat werkte wel? Controleer dan alles op driver niveau. Controleer de verbinding mbv een live-cd. Werkt dat wel? Dan klopt er iets niet met de drivers of instellingen binnen je OS.

Stap 3: ook via de live-cd werkte het niet? Dan is er hardwarematig iets mis. Bouw je moederbord eens volledig uit en sluit alleen harddisk, geheugen, cpu (en indien apart de netwerkkaart) aan. Werkt dat wel? Sluit dan 1 voor 1 de andere hardware aan tot het probleem terugkeert. Je hebt dan de boosdoener gevonden. Werkt een zo kaal mogelijke opstelling ook niet? Dan ligt het waarschijnlijk aan de netwerkkaart zelf. Vervang deze dan door een werkend exemplaar (of bij een onboard exemplaar voeg je een nieuwe toe in 1 vd pci(-e) slots).

Gaat het om een recent moederbord? Contacteer dan de fabrikant. Probeer in dat geval echter eerst het moederbord te ontladen en/of het bios te flashen en kijk of dat helpt (dat is namelijk wat de fabrikant je waarschijnlijk zal vragen om te proberen alvorens het moederbord ter vervanging in te leveren).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Reset je router/modem een keer. Haal alle stekkers er uit en doe ze na 10 sec. weer erin. Of probeer een andere patchkabel aan te sluiten, het kan zijn dat je kabel kapot is.

Als dit het probleem niet oplost, Moet je naar de website van je fabrikant, in dit geval van Gigabyte. Vervolgens het type moederboard selecteren en dan kijken welke netwerkkaart eraan vastzit. Dan kun je via google je driver voor je netwerkkaart installeren. Of het kan zijn dat die al op desite aanwezig is om te downloaden. Succes