Googlebot: Hoe verhoog ik de indexatiesnelheid van mijn website?

Google komt niet vaak genoeg langs. Hoe kan ik er zelf voor zorgen dat Google vaker mijn website indexeert?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (5)

Met dank aan ikkuh.
Deze info heb ik ontvangen met ongeveer dezelfde vraag.

Je moet er voor zorgen dat de site op andere keuken gerelateerde site`s komen te staan links van site`s met andere onderwerpen (zoals deze) zullen in het begin wel er voor zorgen dat je iets beter te vinden bent maar is slechts voor je page ranking van google.

Verder moet je zorgen voor een goeie site; dat houd in teksten waarbij dus bijvoorbeeld het woord keuken regelmatig in terug komt (maar niet storend voor bezoekers) zodat google dat als belangrijk woord pakt voor je site.
Ook de zogeheten metatags (http://nl.wikipedia.org/wiki/Metatag) goed neer te zetten.

En ook is het aan te raden (ik heb niet gekeken of dat nu het geval is) dat je belangrijke koppen in de H1 tags (

kop naam hier

) zet minder belangrijke koppen in H2 tags, enz. en de teksten in de paragraaf (

tekst hier

) neer zetten.

En het menu dat je nu gebruikt (afbeeldingen) zullen door google niet zo goed geïndexeerd worden als gewone tekst linkje. Je kunt in CSS een link zo instellen dat er een achtergrond afbeelding is en daaronder de link naam komt te staan zodat het uiterlijk niet verandert maar voor SEO is dat wel belangrijk

En als laatste puntje, zorg regelmatig voor wat nieuw tekst op de site. Dat hoeft niet wekelijks te zijn bij deze site maar bijvoorbeeld maandelijks of om de maand zodat google bij een volgende indexering ziet dat er nieuwe gegevens/ content op de site staat.

Verder informatie over SEO kun je onderandere hier vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoekmachine-optimalisatie

Mocht je hulp nodig hebben mag je contact met me opnemen. ( Ikkuh dus, als hij/zij het goed vind )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het maken van een sitemap kan erg helpen. Googlebot kan dan gemakkelijker zien of er nieuwe inhoud op je site is, en of er oude inhoud ververst is. Dit leidt dus tot meer geïndexeerde pagina's. (Maar het is natuurlijk geen garantie.). Kijk eens op onderstaande links voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door een sitemap toe te voegen, daardoor wordt je website (meestal) beter geindexeerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1) Ga naar Webmaster Central
2) Meld je website aan
3) Ga vervolgens in het menu naar Instellingen
4) Selecteer: Aangepaste crawlsnelheid instellen
5) Stel de crawlsnelheid in
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de crawlsnelhied van google is alleen de tijd die je de googlebot geeft om PER bezoek je site te indexeren (om de belasting van je server tot een minimum te beperken)
Wil je vaker geïndexeerd worden?
- veel verwijzingen vanaf relevante site (google volgt die links ook)
- relevante content
- relevant en regelmatig nieuwe content
- inderdaad H1 en H2 tags gebruiken
- goede teksten (niet alleen opsommingen), synoniemen gebruiken, niet te weinig en niet te veel tekst +/- 400 woorden per pagina
- per pagina andere relevante title en description meta tag