Googlebot: Hoe verhoog ik de indexatiesnelheid van mijn website?

Google komt niet vaak genoeg langs. Hoe kan ik er zelf voor zorgen dat Google vaker mijn website indexeert?

Weet jij het antwoord?

/2500

Met dank aan ikkuh. Deze info heb ik ontvangen met ongeveer dezelfde vraag. Je moet er voor zorgen dat de site op andere keuken gerelateerde site`s komen te staan links van site`s met andere onderwerpen (zoals deze) zullen in het begin wel er voor zorgen dat je iets beter te vinden bent maar is slechts voor je page ranking van google. Verder moet je zorgen voor een goeie site; dat houd in teksten waarbij dus bijvoorbeeld het woord keuken regelmatig in terug komt (maar niet storend voor bezoekers) zodat google dat als belangrijk woord pakt voor je site. Ook de zogeheten metatags (http://nl.wikipedia.org/wiki/Metatag) goed neer te zetten. En ook is het aan te raden (ik heb niet gekeken of dat nu het geval is) dat je belangrijke koppen in de H1 tags (

kop naam hier

) zet minder belangrijke koppen in H2 tags, enz. en de teksten in de paragraaf (

tekst hier

) neer zetten. En het menu dat je nu gebruikt (afbeeldingen) zullen door google niet zo goed geïndexeerd worden als gewone tekst linkje. Je kunt in CSS een link zo instellen dat er een achtergrond afbeelding is en daaronder de link naam komt te staan zodat het uiterlijk niet verandert maar voor SEO is dat wel belangrijk En als laatste puntje, zorg regelmatig voor wat nieuw tekst op de site. Dat hoeft niet wekelijks te zijn bij deze site maar bijvoorbeeld maandelijks of om de maand zodat google bij een volgende indexering ziet dat er nieuwe gegevens/ content op de site staat. Verder informatie over SEO kun je onderandere hier vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoekmachine-optimalisatie Mocht je hulp nodig hebben mag je contact met me opnemen. ( Ikkuh dus, als hij/zij het goed vind )

Door een sitemap toe te voegen, daardoor wordt je website (meestal) beter geindexeerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100