Ik heb Foxy-proxy gedownload en ingeschakeld. Maar hoe nu verder, hoe stel je dat in dat het lijkt alsof mijn webbrowser ingesteld staat als VS?

Naar aanleiding van deze vraag (http://www.goeievraag.nl/vraag/zorgen-lijkt-alsof-vanuit-vs.50177). Ik wil graag de instellingen veranderen zodat het lijkt alsof ik vanuit de VS aan het internetten ben. Ik heb Mozilla als webbrowser en heb Foxy Proxy gedownload en ingeschakeld. Maar hoe verander je het IP-nummer en hoe zit het met poorten, moet je die ook veranderen en zo ja hoe? Ik ben een computer leek, misschien dat dit allemaal heel gemakkelijk is voor de meesten van jullie, maar voor mij is dit nieuw.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Nee, gewoon het volgende doen... Run foxyproxy en vul daar een proxyserver in... Als die het doet dan schakel je over op die server en dan surg je gewoon over het web...

Wat gebeurt er nu? Jij vraag aan die server of hij voor jou die pagina ophaalt en dan doet hij dat... Dus je i.p. adres verandert niet, maar de proxy server geeft haar adres af naar de site die jij wil hebben, dus zodoende denkt de site dat je adres die van de proxy is... Zo werkt het... en RTFM...

Toegevoegd na 7 minuten:
Bij die proxyservers-site staat bij waar dat de proxies gehuisvest zijn, dus dan neem je die server die bij het land hoort waar jij vanuit wilt surfen of downloaden...

Zo was er een Russische site waar je alle software kon downloaden, maar dan moest je wel een russisch adres hebben, met foxyproxy heb ik daar heel veel gedownload... En met behulp van google translate, want mijn russisch is niet zo goed...