Welke browsers ondersteunen html 5 al?

Ik ben al een tijdje aan het werk met html, css, JavaScript en PHP. Ik ben daarmee een eigen site aan het maken, en ben nu wat op aan het zoeken over html 5. Nu vroeg ik me af, welke browsers ondersteunen html 5? Is het al goed om een site met html 5 te maken? Of kan ik best een html 5 versie en een versie met een oudere html versie maken, en dan via een script nagaan welke browser de gebruiker heeft en dan een redirect maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
3K

Het beste antwoord

Er is niet één browser die op dit moment HTML 5 volledig ondersteunt. Om te zien welke browser welk deel van HTML 5 ondersteunt, zie de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg bedankt.

Andere antwoorden (1)

Firefox, Chrome en Opera zullen dit zeer waarschijnlijk ondersteunen.

"De Web Hypertext Application Technology Working Group die bestaat uit Apple, Opera en Mozilla diende half april het voorstel in bij de W3C-werkgroep om 'hun' HTML 5 als startpunt te gebruiken"

Ik heb geen ervaring met html 5, maar als je met html5 gaat werken dan raad ik je wel aan om het resultaat op diverse browsers te testen. Websites maken is niet voor beginners dus vermoed ik dat je wel een hogere kennis van websites hebt dan ik, waardoor ik je verder geen andere tips kan geven ;)

Nog 1 vraag, waarom wil je gebruik maken van HTML5, ken je de voordelen?