Waarom lukt het portforwarden niet?

Hallo, ik heb sinds kort uit het niks problemen gekregen toen ik weer voor vrienden een minecraft, gmod of terraria server wil opzetten. Ik ben een geavanceerde computer gebruiker maar ik kan er echt niet achter komen waarom mijn ports niet open willen.. Hier een screenshot van de configuratie: http://i.imgur.com/MnZKf0a.png
Mijn firewall van mijn modem/router zowel als die van mijn pc staan UIT.
Het is een Ubee modem/router die ik van Ziggo heb gekregen. Heeft het altijd zeer goed gedaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik denk dat jouw ip adres verkeerd is ingevoerd, probeer eens bij het kopje local ip het ip adres 192.168.178.1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zich ziet je instelling er goed uit, ik denk dat het dan alleen aan het spel zijn poortnummer kan liggen.
Jouw server draait dus altijd op jouw computer met het ip adres 192.168.178.13.
Je kunt intern een controle doen door angry ip scanner te downloaden, deze geeft de mogelijkheid om in je eigen netwerk een scan te doen van de aanwezige apparaten (controle of je .13 ook daadwerkelijk klopt) daarnaast / daarna kan je ook een poortcheck doen op een of meerdere ip adressen. Hier kun je dus testen of intern je gezette poort open staat / reactie geeft.
Daarna kun je dit ook van "buitenaf" (via internet) testen door naar https://grc.com/ te gaan en hier jouw externe ip adres te laten testen op open poorten. Volgens mij kun je ook jouw gezette poort hier specifiek op testen of deze toegankelijk is voor de buitenwereld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kom ik niet zo ver mee, ik scan voor port 25565 en vindt hij niet.
http://i.imgur.com/qdjuJTr.png
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De scan voer je waarschijnlijk uit ook vanaf je pc met ip .13. Deze zal de poort ook niet openen / laten zien als de applicatie / minecraft niet draait.
Anders toch ergens in Windows in je Windows firewall of virusscanner firewall kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn firewall staat dus uit, ik dacht zelf dat het ook iets in mijn computer zou zijn want ik heb mijn instellingen verder nooit verandert in de modem/router. Maar mijn firewall staat uit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het beste is om te testen met een andere applicatie die ook open poorten nodig heeft, bijvoorbeeld eMule en hier dezelfde test bij proberen intern en extern. Indien dit wel werkt, ligt het aan je spel, werkt dit ook niet, zit het toch in je pc. Misschien kun je het ook met een andere pc / laptop van vriend in jouw netwerk proberen (regel in ziggo router even aanpassen naar zinnig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem zit in mijn pc, maar hiermee is het helaas niet opgelost.