Hoe los ik dit wifi-probleem op?

Sinds een tijdje valt mijn internetverbinding op de laptop(s) steeds weg, maar komt daarna wel meteen weer terug. Na een aantal telefoontjes met mijn internetprovider (Ziggo) ben ik nog niet geholpen.

Na een heldere ingeving kwam ik erachter dat ik en mijn vrouw sinds een paar weken een nieuw mobieltje hebben (beide Huawei Ascend P6), zodra we de wifi van het mobieltje uitzetten blijft het internet stabiel!

Ik heb reeds de verschillende wifi-kanalen geprobeerd maar dit lijkt geen verschil te maken.

Mijn vraag is dus, hoe los ik dit op zodat alles het gewoon doet en blijft doen?

Is dit op te lossen met bepaalde instellingen? Moet er een sterkere router komen, of maakt dat niks uit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Die mobieltjes ondersteunen drie wifi standaarden nl:
802.11b, 802.11g, 802.11n

Forceer het modem(indien instelbaar in het ziggomodem) uitsluitend de laatste standaard 802.11n te gebruiken, deze standaard werkt op 2.4 én 5.0 GHz. Kies indien dit ook te selecteren de 5GHz band en kijk of alles nu wel stabiel werkt, zo niet dan de 2.4GHZ band.... bij selectie g/n wordt het standaard 2.4GHz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je telefoon en laptop staan waarschijnlijk ingesteld op variabel IP adres gebruiken, je moet deze apparaten een vast IP adres geven, dan kunnen ze niet meer die van elkaar gebruiken.
Dit kun je op het apparaat (laptop/telefoon) zelf instellen als het goed is.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij heel onwaarschijnlijk en bovendien erg onhandig in dagelijks gebruik om een static ip in te stellen. DCHP server vergist zich doorgaans niet op 2x dezelfde IP uit te geven.... -1
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoezo niet? zo kun je het makkelijk in de router instellen met MAC adressen. Zo heeft mijn vader het ook geregeld bij mij thuis, en alles werkt perfect.
Ritsuka
10 jaar geleden
het is misschien niet het handigste in gebruik, maar het is niet fout
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar buiten toe hebben alle apparaten hetzelfde IP adres via NAT(network adress translation) maar intern moeten een eigen uniek IP adres hebben, of je dat statisch laat vastleggen, of via DHCP laat bepalen is aan jou...